| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 07/04/2017

POBLACIONS » Carcaixent » Rutes i promoció

4.500 visitants recorreran la Ruta de la Taronja de Carcaixent

La major part dels visitants són estrangers, el 80% d’ells d’origen francès

 
Al voltant de 4.500 visitants recorreran esta temporada la Ruta de la Taronja de Carcaixent, l’itinerari turístic que apropa la vinculació històrica i actual de Carcaixent al comerç de la taronja. El 80% dels visitants és d’origen francès, majoritàriament alumnes de secundària, tot i que també hi ha una presència important d’estudiants alemanys i anglesos, a més de visitants d’altres comunitats autònomes. L’experiència positiva d’anys anteriors és el que anima a que cada vegada siguen més els centres i altres entitats les que s’animen a incloure Carcaixent en les seues rutes turístiques.
L’objectiu de la Ruta de la Taronja és apropar la història d’este cítric i tot allò ha portat a que Carcaixent siga coneguda com el “Bressol de la Taronja”. Així, en el recorregut s’inclou una visita al Magatzem de Ribera i a un magatzem de taronja en actiu per conèixer i comparar com era l'arquitectura dels magatzems de taronja i el tractament del producte a finals del segle XVIII i en l’actualitat. Una de les parts de la ruta que més interès desperta és la visita a algun dels Horts Monumentals de Carcaixent, el que possibilita donar a conèixer l’esplendor del conreu de la taronja a Carcaixent i les implicacions socials i històriques que hi va tindre.
El gros de les visites programades es produeix entre els mesos de març i juny, tot i que s’ha detectat que l’interès per les rutes ha sigut una constant creixent  durant tot l’any, especialment després de la Fira Modernista de juny de 2016. Paula Lozano, regidora de turisme, ha valorat esta tendència de manera molt positiva i l’atribueix al resultat de la tasca de difusió i promoció del patrimoni de Carcaixent que està realitzant-se no solament des de l’àrea de turisme, sinó també de tots els col•lectius i associacions implicades en el projecte de la Fira, “creiem que estem en el bon camí, per això estem treballant activament en la propera edició de la Fira per a continuar posant Carcaixent com un referent en el mapa turístic”.
A banda de la Ruta de la Taronja, des de l’Àrea de turisme s’organitzen també “La Ruta de la Morera al Taronger” i “La Ruta del Camí de Llevant”. La primera explica com era el cultiu de la morera tradicional, l'elaboració de la seda, i com van proporcionar beneficis a Carcaixent des de finals del segle XVI fins al XIX, sent substituïda pel cultiu de la taronja. Pel que fa a la ruta del camí de Llevant, recorre el tram que els peregrins realitzaven per Carcaixent en el seu trajecte a Santiago a través de camps de tarongers i passant per edificis emblemàtics com l'Ermita de Sant Roc, el Magatzem de Ribera o la infraestructura de la Reial Sèquia. En estes rutes també s’ha observat un creixement significatiu de visitants, comptabilitzant-se per a esta temporada prop de 1000 visitants. 
Ajuntament de Carcaixent
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 2Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.