El passat Plenari Extraordinari de l’1 de febrer del 2012 es va tractar una Moció del Grup Socialista a iniciativa de Joves Socialistes d’Algemesí sobre la Millora de la Informació Juvenil per que creara i posara en marxa un Pla de SocialMedia per a ser més eficient, més ràpid i millor. Es va rebutjar la Moció amb els vots en contra del Partit Popular. Posteriorment, l’Equip de Govern va acusar al PSPV-PSOE junt a un altre partit que “hacer este tipo de propuestas en un plenario, a sabiendas que ya se están haciendo, supone gastos en personal, en funcionariado y de mantenimiento” y de la “poca seriedad de las propuestas en los plenos.” a la nota de premsa emesa per ells mateixa posteriorment de dit Plenari Municipal.
Després d’un any i quatre mesos, s’ha posat en marxa una página de Facebook especialitzat de Facebook –que no és el perfil-, s´han aplicat tècniques pròpies d´un Pla de Socialmedia com són el Hootsuite com a una plataforma que pots gestionar i enviar el mateix missatge a les diferents xarxes socials i subministra informació a les xarxes socials, el bit.ly que fa abreviar les direccions web de les notícies en qüestió o, també, l´anunci de la futura pàgina web dedicada a la temàtica jove. A més, aquesta pràctica s´ha extés més a nivell general de l’Ajuntament molt més enllà de la Regidoria de Joventut.
Des de Joves Socialistes d’Algemesí, estem satisfets de l’aplicació de la Moció sobre la Informació Juvenil, ja que és important que la informació siga presentada de la manera més agradable, més dinàmica i, sobretot, amb major productivitat per part del Community Manager corresponent on podrà disposar de dades reals de quanta gent podrà veure els continguts de la pàgina de Facebook, sobre com l’evolució de la difusió i, també, l’acceptabilitat o la utilitat d´allò que es disposa a les xarxes socials. Aquest anàlisi no hauria sigut possible des d´un perfil de Facebook, ja que no disposa de cap informació sobre la quantitat de gent que ho veu, la utilitat dels posts o fins on arriba la informació. De la mateixa manera, es pot fer a Twitter i existeixen eines com TweetDeck, Klout o TweetReach. Són indispensables per a saber si el contingut donat és de major o menor utilitat per part dels ciutadans i ciutadanes o quina és la influència a les xarxes socials dels perfils de Twitter.
Per l’altra banda, l’Equip de Govern Municipal del PP ha tingut una “falta de cura d´humilitat i d’orgull” demostrada en no voler escoltar a la resta de formacions polítics en repetides ocasions amb iniciatives com la nostra que creiem que són positives per a Algemesí i, també, per a sumar en favor de les millors solucions davant els problemes que pateix el poble com és el cas del foment l’agricultura ecològica, la millora de la promoció de l’ocupació o per ajudar als ciutadans desnonats. El que ha quedat de manifest és que la nostra proposta era seria, era sòlida i, sobretot, útil per a l’Ajuntament i pels joves d’Algemesí, ja que s´està aplicant i, a més, es demostra que les coses no estaven fetes com el PP volia fer creure al contrari des de les càmeres del Berca Televisió. Com digué Tomàs l’Apòstol: “si no lo veo, no me lo creo.” Les paraules han de passar-se al fets. La resta de qüestions és paper mullat. Al mateix temps, demanem que a la propera vegada no empre l’esforç d’escriure inútilment aquella nota de premsa que hauria sigut més productiu emprar eixe ímpetu en altres qüestions com, per exemple, volcar-se més decididament pels més de 3000 aturats que tenim a Algemesí i lluitar contra les desigualtats socials, econòmiques i d´habitatge que pateixen els nostres veïns i veïnes.
Joves Socialistes d'Algemesí