| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 24/12/2024

POBLACIONS » Sueca » Educació i formació

Alumnat de Sueca participa en un taller per a conéixer els Drets de la Infància

L'alumnat al qual va dirigit, d'entre 6 i 9 anys, ha pogut gaudir d'una representació teatral interactiva ._000351


._000351
La sala d'actes de la Casa de la Cultura ha acollit  l'activitat La Ribera amb la Infància, un taller organitzat per la Mancomunitat de la Ribera Baixa i subvencionat per la Vicepresidència primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda de la Generalitat, que ha comptat també amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sueca, a través de la Regidoria d'Educació.
L'alumnat al qual va dirigit, d'entre 6 i 9 anys, ha pogut gaudir d'una representació teatral interactiva, en la qual s'han tractat, d'una forma adequada a la seua edat, alguns dels drets més importants de la infància, com el dret a preservar la seua identitat i a ser un mateix; el dret a la participació i a expressar la seua opinió en les decisions que els afecten; el dret a la família i a una llar; el dret a una vida sana, amb salut i accés a servicis mèdics; el dret al joc i a les activitats culturals; i el dret a una educació digna i de qualitat. “L'obra de teatre destinada als i a les alumnes dels nostres centres educatius, és una manera excel·lent d'introduir els drets de la infància d'una forma didàctica i entretinguda. A través del teatre, els nostres joves poden comprendre millor la importància dels drets que tenen com a xiquets i xiquetes, i com estos drets han de ser respectats i protegits. A més, esta activitat fomenta el treball en equip, la creativitat i la reflexió crítica, aspectes fonamentals per al seu desenvolupament personal i social”, ha assenyalat la regidora d'Educació i Igualtat, Roser Viñoles.
Així mateix, Viñoles ha explicat que, esta col·laboració entre l'Ajuntament de Sueca i la Mancomunitat de la Ribera Baixa, “reflectix el nostre compromís compartit amb l'educació i amb la sensibilització sobre temes tan importants com els drets de la infància, que han de ser valors arrelats des de les primeres etapes de la vida. Estem segures que els i les nostres estudiants gaudiran d'esta experiència i, sobretot, que en prendran una gran lliçó”. Per la seua part, el president de la Mancomunitat de la Ribera Baixa, Rafael Gisbert, ha assenyalat que, la intenció d'este taller “és donar a conéixer a tots els xiquets i les xiquetes de Sueca, El Perelló i Mareny de Barraquetes, els drets que tenen a través d'estes activitats; així com conéixer també, des de molt xicotets i xicotetes, les qüestions més específiques d'estos drets i com potenciar-les per a tindre un futur millor”.
L'obra que s'ha representat, amb el títol La nova història de Caputxeta Roja, vol transmetre un missatge clar contra l'assetjament escolar i la importància del respecte, la igualtat entre persones i l'amistat, així com la importància de no tindre por de ser diferent.
Ajuntament de Sueca
 

 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.