Entrevista a Josep Gregori: 'La nostra aspiració en Bromera és continuar donant guerra almenys 30 anys més'
Vora 3.000 títols publicats i quasi 8.000.000 d’exemplars venuts en 30 anys de bona literatura en valencià
Bromera celebra aquest 2016 el seu 30é aniversari dins del món de l’edició. Entrevistem en el diari El Seis Doble a Josep Gregori, fundador de l’Editorial Bromera, i fem un repàs cronològic dels 30 anys, rememorant els inicis d’aquesta editorial que començava a caminar en la dècada de l’aprovació de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià.
L’aparició de l’editorial va significar una aportació esperançadora i oportuna, i va esdevenir ràpidament en font d’idees i de manifestacions artístiques i literàries de les generacions més joves. La publicació en 1986 de “L’últim roder”, de Josep Franco, va encetar la seua trajectòria amb una clara vocació, “fer d’altaveu de les nostres lletres i dels nostres autors, posant a l’abast dels lectors de totes les edats llibres de qualitat”, assegura Gregori.
Segons Gregori, “el balanç no pot ser més positiu després de tres dècades; més de 50 col·leccions que abracen una gran diversitat de gèneres i adreçades a tots els segments d’edat; vora 3.000 títols publicats; quasi 8.000.000 d’exemplars venuts i prop de 700 autors, valencians, catalans i balears, però també importants escriptors estrangers que han estat traduïts al valencià”.
Des de l’inici, Bromera ha estat sempre molt vinculada al món de la cultura i ha desenvolupat una important tasca en diferents àmbits. Cal subratllar el patrocini i la publicació de premis com els Ciutat d’Alzira, una de les cites culturals més reeixides del panorama literari, punt de trobada anual d’autoritats acadèmiques, polítiques i representants del món dels llibres, l’art i els mitjans de comunicació. “Des de fa uns anys, l’editorial ha potenciat un pla d’internacionalització per exportar el nostre catàleg i obrir les portes a la traducció dels nostres autors en diferents llengües”.
L’aposta per les noves tecnologies
L’aposta de Bromera per les noves tecnologies és cada vegada més forta. La presència de les empreses del Grup Bromera en les xarxes socials (Facebook, Twitter o Instagram) és cada vegada més potent, i els segells i empreses del grup sumen més seguidors diàriament. Cada vegada més, “llancem campanyes mitjançant les noves tecnologies, al mateix temps que invertim més esforços per mantenir actualitzades les webs corporatives i apostem pels gestors més capdavanters per a estar en contacte amb els lectors i mantenir-los informats de les novetats puntualment”.
Per a celebrar aquestos 30 anys en cometa Gregori que “volem festejar aquesta fita per a l’editorial juntament amb tots els qui han contribuït a fer-la possible amb diversos actes, al llarg de la nostra geografia, per tal d’agrair-los la confiança dipositada en Bromera. A més dels actes institucionals, hi haurà diferents concerts i activitats per a tot tipus de els públic que es materialitzaran al llarg de tot l’any, dels quals informarem puntualment”.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
«En primera línia. Ser dona en la política actual» a càrrec de Carmen Montón, Maria Josep Amigó, Maria José Ca...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Entrevista | Premi de narrativa Alfons El Magnànim
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Entrevista | Finalista del premi de Teatre Palanca i Roca Ciutat d' Alzira 2013
Hi ha 0 comentaris / Llegir més