Carcaixent acull amb èxit la 1a Jornada sobre Psicologia i Salut Mental
Amb motiu del Dia Nacional de la Psicologia, l'entitat SEMBREM va organitzar ahir 24 de febrer la 1a Jornada sobre Psicologia i Salut Mental
L'esdeveniment va reunir a quasi un centenar de persones amb l'objectiu de posar en valor la tasca que els psicòlegs i les psicòlogues realitzen cada dia en els diferents àmbits d'aplicació.
Enguany, la jornada va abordar temàtiques relacionades amb la salut mental en tres àmbits d'actuació de la psicologia: joventut, servicis socials/persones majors i l'àmbit clínic amb l'abordatge divulgatiu sobre el Trastorn Obsessiu Compulsiu (TOC).
En el bloc dedicat a servicis socials i persones majors, es van compartir coneixements i experiències sobre la labor que fan els/as psicòlegs/as en servicis socials, dins dels equips d'atenció primària bàsica i els equips d'intervenció específica com els SASEM (Servici d'Atenció i Seguiment per a les persones amb problemes de Salut Mental Greu). La doctora i professora en psicologia de la Universitat Jaume I, Raquel Agost, en la seua ponència va abordar el tema de l'envelliment actiu, explorant estratègies i recursos per a promoure un envelliment saludable i participatiu.
En el bloc de joventut, amb la participació de les psicòlogues i tècniques de joventut de diferents ajuntaments i de la Mancomunitat de la Ribera Alta, així com jóvens participants en les iniciatives que s'organitzen a la comarca, es va abordar l'àmbit de la salut mental en jóvens, analitzant els reptes i oportunitats en este grup d'edat i compartint bones pràctiques en la promoció de la salut mental i la prevenció de problemes de salut mental en jóvens.
Finalment, el bloc dedicat al Trastorn Obsessiu Compulsiu (TOC), amb la projecció del curtmetratge "El Silenci d'Ànima" i la posterior taula redona, va servir per a sensibilitzar i visibilitzar la importància d'un abordatge terapèutic rigorós en les persones diagnosticades amb este trastorn. Segons l'OMS, el *TOC ocupa el desé lloc entre les malalties més incapacitants, la qual cosa subratlla la necessitat d'una atenció especialitzada i un suport adequat per als qui el patixen.
La jornada va servir també com un espai de trobada per a professionals de la psicologia de la comarca amb la finalitat de compartir coneixements, experiències i reforçar el treball en xarxa entre els/les psicòlegs/as de la zona.
En la jornada, que va comptar amb la col·laboració de l'Ajuntament de Carcaixent, Caixa Popular i la Universitat Jaume I de Castelló, van participar, entre altres: Mª Raquel Agost, professora titular i doctora en psicologia de la Universitat Jaume I de Castelló i directora de la Càtedra de Sistema Públic Valencià de Servicis Socials; Carlos Ruíz, de l'Associació Valenciana del Trastorn Obsessiu Compulsiu (TOC); Gloria Sempere, psicòloga especialitzada en el TOC; Yolanda Gómez, psicòloga de la Mancomunitat de la Ribera Alta; Alicia García, psicòloga-tècnica de joventut de l'Ajuntament de Montserrat; Maite Vives, psicòloga-tècnica de joventut de l'Ajuntament d'Alzira; Marian Murillo, tècnica coordinadora servicis socials de l'Ajuntament de Carcaixent i Jesús Pelluch com a director-psicòleg de SEMBREM. A més, va comptar amb el tancament institucional de l'alcaldessa de Carcaixent, Carolina Almiñana.
Des de SEMBREM es valora molt positivament l'acolliment i l'interés que va suscitar la jornada, i es reafirma el compromís de continuar treballant per a posar en valor la importància de la psicologia i la salut mental en la societat.
SEMBREM és una entitat d'acció social associativa especialitzada en psicologia, de referència a la comarca i amb una trajectòria sòlida des de la seua creació en 2015. Ens dediquem a la promoció de la salut mental i millorar la qualitat de vida de les persones en els àmbits sanitaris, de la joventut, l'educació, els servicis socials i la inclusió sociolaboral.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
L’exposició es podrà visitar fins al 30 de novembre al Palau de la Marquesa
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
“Temps de silenci” mostra la visió de 12 artistes de Carcaixent sobre este concepte
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Enfocat a promoure la salut mental i el benestar emocional de tota la comunitat educativa
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
