._000440
._000450
Pràcticament impossible trobar habitació o taula sense reserva anticipada. El pont d'agost se salda a Cullera amb xifres de rècord per a la principal indústria de la ciutat. La regidoria de Turisme que dirigix Javier Cantos ha avançat este matí les dades d'ocupació que ha superat de mitjana el 90 %, cinc punts més que l'any passat. No obstant això, no són pocs els hotels que han penjat el cartell de complet. «Molts establiments ens han comentat que si hagueren tingut 100 habitacions més, les haurien omplert», explica Cantos.
I és que la coincidència del pont, les vacances d'estiu i la celebració del macroesdeveniment musical Medusa Sunbeach Festival han propiciat que la ciutat haja rebut al nombre més gran de visitants de la seua història. Els primers càlculs apunten a 400.000 habitants estos dies en un municipi que a penes té censats 22.000.
El fenomen s'ha deixat notar sobretot en els apartaments turístics, que pràcticament han estat al 100 % de la seua capacitat. La valoració que efectuen les immobiliàries resulta «molt positiva».
A més a més, hi ha nous detalls interessants que s'han produït enguany en el sector hoteler. Un dels fenòmens cridaners és l'augment del preu que han hagut de pagar els turistes per allotjar-se.
L'alta demanda ha arribat en alguns casos a quadruplicar el preu habitual d'una habitació en la ciutat. Per quatre dies a Cullera, s'han arribat a pagar més de 1.000 euros per habitació, detalla Cantos, qui considera que «sens dubte és un símptoma positiu que feia anys que no experimentàvem».
Diversos torns
Els restaurants també han estat a vessar. Durant tot el cap de setmana s'han hagut de servir taules en diferents torns. En alguns establiments indiquen que «hi ha hagut un moment en el qual hem hagut de dir que no agafàvem a més comensals perquè no donàvem a coll». Alguns restaurants de la platja porten dies servint dinars fins les 18 hores.
Les vendes del 'Divendres al Mercat' també s'han incrementat, apunten fonts d'ACECU. Els venedors, que esta vegada es van traslladar a la plaça de la Llibertat, ens diuen que han augmentat les vendes i estan contents, assenyalava Quique González, president de l'associació de comerciants i empresaris.
En les atraccions turístiques com el Castell l'afluència ha sigut notòria, en la línia de juliol quan ja es va aconseguir un 33 % més de visitants que en el mateix període de l'any anterior.
En les platges, s'ha seguit la mateixa línia. El servici d'hamaques i para-sols de lloguer ha aconseguit llogar el 100 % de les disponibles. D'altra banda, els aparcaments municipals han registrat una ocupació total.
«Està sent tot un èxit», valora Cantos, qui considera que la ciutat «supera amb nota esta prova de foc per al sector que suposava acollir al nombre més gran de gent de la nostra història».
Per a l'edil, el turisme de la ciutat «ha entrat en una inèrcia positiva perquè tots els macroindicadors són positius es mire per on es mire». «Els hotels i restaurants s'omplen, torna el turisme internacional i estem aconseguint promoció mediàtica gràcies a l'aposta pels esdeveniments musicals», argumenta Cantos.
Per açò, el responsable de la política turística municipal considera que l'estiu va camí de convertir-se en un dels millors dels últims anys.
Ajuntament de Cullera