Cullera prevé les conductes adictives entre la seua població més jove
Jueves, 10 de noviembre de 2022 | e6d.es
• Xarrades i tallers d'intel·ligència emocional i educació en valors en els centres escolars i instituts de la localitat
._000853
L'Ajuntament de Cullera aposta per la prevenció i l'educació per a evitar problemes d'addicció entre la població més jove de la localitat.
Amb aquest objectiu des de la regidoria de Serveis Socials, a través d'Unitat de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives-UPCCA, s'han organitzat una sèrie de xarrades i de tallers adaptats a les característiques dels xiquets i adolescents en cada etapa formativa. S'imparteixen en els col·legis i instituts des del mes d'octubre durant tot el curs acadèmic.
«Cuidar a les noves generacions és fonamental per a assegurar un futur sa i d'èxit per a totes i tots», ha afirmat la regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Cullera, Mª José Terrades.
«Professionals educadors treballaran la prevenció d'addiccions directament amb l'alumnat a través de tallers d'intel·ligència emocional i educació en valors per a preparar-los davant els reptes actuals», ha explicat Terrades.
Entendre el que sentim, clau per a evitar addiccions
Sota el títol “Un món ple d'emocions” professionals de la psicologia, monitors experts en conductes de risc i personal educador realitzen dinàmiques sobre sentiments amb la finalitat que l'alumnat identifique les diferents emocions que sent i puga canalitzar-les de manera sana.
«L'emotivitat té un potencial essencial en la prevenció, des de ben xicotets, de les addiccions», ha afirmat Lola Alapont, responsable de la Unitat Comunitària de Conductes Addictives de l'Ajuntament de Cullera.
Un altre taller titulat “Som com som” pretén que els estudiants reconeguen quina etapa evolutiva estan vivint i entenguen com el procés de creixement en el qual es troben afecta a la formació de la personalitat.
A més, la campanya de prevenció inclou xarrades com la denominada “Més que paraules” perquè tots i totes interioritzen un sistema de valors que dificulte la inclinació a desenvolupar conductes de risc o problemes d'addicció a substàncies, jocs o apostes de greus conseqüències en l'edat adulta.
Altres intervencions previstes per a treballar a l'aula són els tallers “Històries d'abans i d'ara”, “És diversió o intoxicació?”, “Ment desperta” i un ampli ventall de xarrades informatives realitzades en horari escolar. Els estudiants als quals estan dirigides aquestes accions formatives engloba des d'infantil, primària i secundària fins a batxillerat i cicles formatius.
L'objectiu últim és practicar habilitats socials que milloren la qualitat de vida dels estudiants i al mateix temps, fomentar la reflexió, la capacitat crítica i l'anàlisi davant els reptes que la societat actual presenta a un alumnat molt influenciat pels mitjans de comunicació i les xarxes socials.
Treball de prevenció també amb les famílies i el professorat
Pel fet que l'entorn familiar és fonamental en la promoció de la salut, la UPCCA organitza activitats dirigides a les famílies i al professorat per a posar al seu abast eines que reforcen la seua funció d'atenció i cura dels menors enfront d'una societat que no ho posa gens fàcil.
Tallers com el titulat «Educar amb disciplina positiva» plantegen als progenitors estratègies educatives a casa que aborden com posar límits, educar en valors i establir normes des de l'amor i el respecte.