| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 20/05/2024

POBLACIONS » General » Educació i formació

Educació inicia les proves per a avaluar les competències lingüístiques i de matemàtiques dels alumnes de 4t de Primària i 2n d’ESO

Estan cridats a participar un total 112.000 alumnes de centres educatius de la Comunitat Valenciana


._000472
La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha donat inici este dilluns a les proves per a avaluar les competències en comunicació lingüística i matemàtiques dels alumnes matriculats en 4t d’Educació Primària i 2n d’Educació Secundària Obligatòria.
Estan cridats a participar en estes proves un total de 112.000 alumnes matriculats en el curs escolar 2023-2024 en els nivells anteriorment assenyalats. Esta avaluació de diagnòstic està establida en els articles 21, 29 i 144 de LOE-LOMLOE
Es tracta d’una avaluació de diagnòstic dirigida a l’alumnat dels centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, que es desenvoluparà des d’este dilluns fins al pròxim 21 de juny.
La directora general d’Innovació i Inclusió Educativa, Xaro Escrig, ha visitat l’IES la Nucia, un dels 400 centres que comencen les proves esta setmana.

Proves digitals
La principal novetat d’enguany és que, per primera vegada, l’avaluació es fa de manera digital. En este sentit, la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha habilitat una plataforma a la qual s’accedix des d’un enllaç i amb unes claus específiques que han sigut facilitades a cada centre.
Esta avaluació, que té un caràcter censal, es fa a través d’un qüestionari cognitiu, amb respostes tancades en diferents formats (elecció múltiple, associació, ordenació, verdader/fals…) i/o de resposta oberta curta.
Les àrees o matèries que s’avaluen són llengua i literatura castellana, llengua i literatura valenciana, anglés i matemàtiques.
Els factors contextuals de caràcter sociocultural tenen un paper fonamental en el nivell d’adquisició d’estes competències. Per eixa raó, la Conselleria ha elaborat qüestionaris de context que, una vegada omplits per l’alumnat, serviran per a obtindre informació sobre la seua situació econòmica i cultural, la de les seues famílies, l’entorn del centre educatiu i els recursos dels quals este disposa.
La Conselleria d’Educació, a partir de les dades obtingudes amb esta avaluació, establirà plans específics de millora del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana.
A més, l’ús de les dades obtingudes a través d’esta avaluació és estrictament confidencial i s’adequa a la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

Necessitats específiques de suport educatiu
Amb la finalitat d’assegurar la igualtat d’oportunitats, la no discriminació i l’accés universal de les persones, una altra de les novetats d’enguany és que les proves s’han adaptat a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, tal com establix la LOE-LOMLOE.
Així, es preveu incloure adaptacions de nivell, accés i organització, com ara ajust del temps de realització de la prova; ús de formats especials o de mitjans materials i humans; suport tècnic per a realitzar les proves cognitives o mesures que garantisquen l’accessibilitat a la informació dels processos i de l’espai físic on es desenvolupen.
L’avaluació de diagnòstic té caràcter informatiu, formatiu i orientador per als centres, el professorat i les seues famílies i la comunitat educativa. La Conselleria traslladarà els resultats a cada centre perquè els tinguen en compte en el disseny dels seus plans de millora.
Generalitat Valenciana
 

 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.