._000241
El Centre Municipal Bernat i Baldoví va tornar a registrar un ple absolut en les VIII Jornades Socioeducatives, que davall el títol “Comunitats d’aprenentatge i el dret a l’educació de totes i tots”, es van celebrar ahir en Sueca. Les Jornades estan organitzades per la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Sueca, amb la coordinació del Gabinet Psicopedagògic Municipal. En esta ocasió, l’invitat d’excepció ha sigut el prestigiós catedràtic de Sociologia de la Universitat de Barcelona, Ramón Flecha, reconegut com el desenvolupador de les Tertúlies Dialògiques i el projecte “Comunitats d’Aprenentatge”, consistent en la transformació social i cultural dels centres educatius, basant-se en actuacions educatives d’èxit dirigides a millorar el rendiment acadèmic i les relacions interpersonals. “Intentem, amb la celebració d’estes Jornades, portar a Sueca les tendències que més impacte estan tenint en el món educatiu, així com a les personalitats més reconegudes. Per a mi és un motiu d’orgull poder tindre ací Ramón Flecha i també comprovar la resposta que hi ha hagut per part de la gent. Flecha és, en estos moments, a nivell científic, la persona que més rellevància té en tota Europa”, va explicar el psicòleg municipal, Carles Vendrell.
“És per a mi un honor tindre en Sueca a Ramón Flecha, una persona que sempre ha sigut coherent en la seua vida personal i social amb les idees de democràcia, igualtat i llibertat que defensa en el seu treball. Les Comunitats d’Aprenentatge són un projecte de transformació dels centres educatius dirigit a la superació del fracàs escolar i l’eliminació dels conflictes. Amb estes Comunitats, Flecha va voler demostrar que també a l’Estat Espanyol una altra educació era possible, amb bases científiques i amb excel•lents resultats”, en paraules de Raquel Tamarit, regidora d’Educació de l’Ajuntament de Sueca. Segons les Comunitats d’Aprenentatge defeses per Ramón Flecha, “els xiquets i xiquetes tenen dret, no sols a assistir a un centre educatiu, sinó a trobar-se dins del centre les actuacions que, segons les evidències científiques internacionals, donen els millors resultats. Les Comunitats d’Aprenentatge són els centres educatius que introduïxen, per exemple, l’organització de l’aula en grups interactius. Harvard o Cambridge ja han demostrat que així s’obtenen molts millors resultats. El dret a l’educació suposa que els xiquets i xiquetes tenen dret, no sols als grups interactius, sinó també a actuacions d’èxit de relació entre familiars i escola; que les famílies entren, que ajuden inclús dins de les aules. Així els xiquets i xiquetes superen el fracàs escolar i aconseguixen l’excel•lència científica i humana”, va explicar Flecha.
En la nostra comarca, el projecte de Comunitats d’Aprenentatge s’ha posat en marxa ja en l’Escolaica, de Cullera. “En el col•legi Carraquer, de Sueca, estan fent el curs de sensibilització i, possiblement, el curs que ve es constituirà com a Comunitat d’Aprenentatge”, va afirmar Vendrell.
Ajuntament de Sueca