| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 30/06/2016

POBLACIONS » General » Economia » Social

El Consorci de la Ribera i Caixa Popular oferiran microcrèdits per a emprenedors a través del PATER

El Consorci de la Ribera i Caixa Popular han establert vies de col·laboració per tal d'afavorir i donar suport a la creació de projectes emprenedors i d'autoocupació que es desenvolupen en la Comarca de La Ribera

La directora de l’àrea de Promoció Econòmica del Consorci de la Ribera, Gema March i el Director del Departament de Negoci-Màrqueting de Caixa Popular, José Mª Company, han sigut els encarregats de formalitzat la signatura del conveni aquest matí al Centre Cultura d’Almussafes.
Mitjançant l’acord, l'entitat financera oferirà una alternativa de finançament a través de la concessió de microcrèdits per a emprenedors i microempreses de la Ribera en condicions d’avantatge a un termini màxim de cinc anys.
Per a la concessió d'aquests microcrèdits, serà necessari que la proposta arribe a l'entitat a través del Pacte Territorial per l’Ocupació de la Ribera (PATER) -d’ara endavant anomenat Àrea de Promoció Econòmica del Consorci de la Ribera-  que estudiarà la viabilitat del proposta i ajudarà a adaptar-la a les condicions de finançament.
En paraules del president del Consorci de la Ribera, Òscar Navarro, “amb este conveni donarem suport a noves idees d’empresa i ajudarem als emprenedors de la Ribera a tindre el finançament necessari que done la primera espenta als seus projectes”.
Per la seua banda, el representant de Caixa Popular ha destacat que "com a cooperativa de crèdit valenciana, Caixa Popular és conscient de la importància que té en el teixit social i econòmic de les poblacions, per això treballem per oferir finançament i donar suport als projectes emprenedors i d'autoocupació que dinamitzen la comarca".
A més, durant la jornada l’alcalde d’Almussafes, Toni González, ha signat un conveni amb Nespra, un projecte de serveis informàtics mitjançant sistemes de Cloud Computing d’un emprenedor del municipi, per tal d’ubicar-lo en el viver d’empreses de la localitat.

TELE (Erasmus+): Formació en emprendurisme per a joves
La signatura dels convenis ha tingut lloc en el marc de la jornada informativa d’educació 'Ensenyant a Emprendre – Aprenent a Emprendre' on s’ha presentat el mètode TELE, una metodologia innovadora d’aprenentatge per als joves que ha sigut dissenyada pel PATER en col·laboració amb centres d’estudis d’Alemanya, Islàndia, Letònia i Romania en els últims dos anys, el marc del programa Erasmus+ de la Unió Europea.
TELE (Teaching Entrepreneurship - Learning Entrepreneurship / Ensenyant a Emprendre – Aprenent a Emprendre) és un model de formació dirigit a estudiants de secundària i joves desocupats per a fomentar la creativitat i reforçar l’autoestima; amb especial atenció a aquells que pertanyen a grups socials desfavorits.
El mètode TELE, que es basa en la fórmula ‘learning by doing’ (aprendre fent) incorpora dinàmiques pràctiques i formació en empreniment per tal de descobrir als alumnes habilitats que ignoraven, enfortir el seu potencial per a crear la pròpia empresa i ajudar-los a dissenyar el camí per a aconseguir fer real el seu projecte.
La fórmula va ser testejada amb èxit el passat mes de Febrer a Alzira, en un taller experimental del projecte TELE amb una vintena d’alumnes de l’Institut de FP Luis Suñer d’Alzira. Els estudiants tingueren l’oportunitat de treballar i enriquir les seues idees d’empresa en grup. Amb l’assistència d’un tutor pogueren fer una primera avaluació de la viabilitat econòmica del seu projecte i reberen recursos per a dur-lo endavant.
En el base d’este mètode d’aprenentatge hi ha l’objectiu de facilitar l’accés del joves desocupats al mercat de treball, combatre l’abandó temprà dels estudis i reduir la taxa d’inactivitat entre els joves, en compliment de les directius d’Europa2020 que entén per mantindré un alt nivell de creixement econòmic i ocupació la Unió Europea necessita més emprenedors.
El mètode TELE ofereix una metodologia flexible mitjançant tres mòduls diferents de formació, des de 20 hores a tres setmanes, i capaç d’adaptar-se a tres grups prioritaris: joves desocupats, emprenedors i immigrants. El consorci internacional que du a terme el projecte TELE està integrat per les següents organitzacions educatives i ens públics relacionats amb l'educació i l'ocupació:
PACTE TERRITORIAL PER L’OCUPACIÓ A LA RIBERA - PATER (Alzira / España)
CHANCENGLEICH in Europa e.V. (Alemanya)
AMICII COLEGIULUI PETRU PONI (Romania)
Malpils novada dome (Letònia)
Símenntunarmiðstöðin á Vesturlandi (Islàndia).
La jornada també ha comptat amb la participació d’Inmaculada Medina, cap del Servei de Política Regional de la Unió Europea i la Comunitat Valenciana, per a la Generalitat Valenciana, que ha explicat els assistents els programes actuals de la Generalitat per al suport dels joves emprenedors. 
Consorci de la Ribera


OFICINES DE CAIXA POPULAR A LA RIBERA


                
._000006
 
                
 
              
 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.