El Consorci de Museus uneix art i educació en centres d’Alzira, Carcaixent i Cullera

Sábado, 20 de agosto de 2022 | e6d.es
• El programa ‘Resistències artístiques’ va desenvolupar un total de 29 projectes en centres educatius públics de la Comunitat Valenciana durant el curs 2021-2022

._000872
Ja està obert el termini de presentació de projectes per a l’edició 2022-2023, que compta amb un pressupost total de 448.000 euros
El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) va desenvolupar durant el passat curs 2021-2022 un total de 29 projectes en centres educatius públics de la Comunitat Valenciana, dotze d’aquests a les comarques de València, dins del programa ‘Resistències artístiques. Processos artístics en entorns educatius’. La convocatòria ja ha obert el termini de recepció de propostes per a l’edició de 2022-2023, amb un pressupost total de 448.000 euros.
‘Resistències artístiques. Processos artístics en entorns educatius’ és una iniciativa creada en 2016 pel Consorci de Museus amb el propòsit d’unir art i educació, generant entorns de treball col·laboratius en els centres escolars, que servisquen d’anàlisis, reflexió i creació artística contemporània. Compta amb la col·laboració de la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport; la Direcció General d’Innovació Educativa i Ordenació (DGIEO), i el Centre de Formació, Innovació i Recursos per al Professorat - CEFIRE artisticoexpressiu.
“En 2016 vam llançar aquesta convocatòria pública única a la Comunitat Valenciana, que s’ha convertit en una referència a l’Estat espanyol en la seua categoria, amb l’objectiu d’acostar les pràctiques artístiques contemporànies a l’entorn escolar. Sis anys després, cada vegada comptem amb més participació, amb més suport per part del professorat i de l’alumnat i amb una oferta més gran de projectes. Els treballs desenvolupats a les comarques de València, Castelló i Alacant durant els últims 12 mesos tenen una gran qualitat i des del Consorci de Museus ha sigut molt gratificant observar l’evolució de cadascun d’aquests”, assenyala el director del Consorci de Museus i del Centre del Carme, José Luis Pérez Pont.

Resistències artístiques en centres educatius de la comarca
Desenvolupat en el CEE Púb. Comarcal Carmen Picó (Alzira, València), ‘Ets llavor’ és un projecte educatiu que pretén revaloritzar i visibilitzar el paper de l’horta i la naturalesa rural en l’imaginari pictòric de les generacions futures. A través d’una sèrie d’activitats educatives que uneixen el cultiu i la creació artística, s’han construït planters, un hort urbà en el col·legi seleccionat i un mural col·laboratiu desmuntable que trasllada el concepte d’hort mediterrani al claustre del Centre del Carme. Els seus creadors són els fundadors del col·lectiu artístic

‘Género Fresco’: Susana Botana, Israel García Montero i Fernando Ivorra.
Per la seua banda, ‘La tiranía de la felicidad’ naix de la necessitat d’afavorir un entorn d’educació emocional en els espais educatius formals a través de l’educació artística. Gràcies a aquest treball impulsat per João Lázaro i Alba López —del col·lectiu Espacio sonoro—, l’alumnat ha pogut reflexionar durant tot el procés sobre les seues emocions mitjançant diversos llenguatges creatius, el diàleg interdisciplinari de llenguatges artístics plàstics i musicals com la dansa, la música electrònica, el ‘video mapping’ o la imatge. Posat en marxa en l’IES Arabista Ribera (Carcaixent, València).

‘Activistas del sonido’, impulsat per Adolf Murillo Ribes —doctor en Educació per la Universitat Jaume I—, interroga l’entorn sonor per a entendre’l i llançar des de l’escolta, l’experimentació sonora i la creació col·laborativa noves formes artístiques que ajuden a sensibilitzar la societat davant de la realitat. S’ha desenvolupat en el CEIP Sant Agustí (Cullera, València).

Convocatòria oberta: ‘Resistències artístiques. Processos artístics en entorns educatius 2022’
La nova convocatòria de ‘Resistències artístiques 2022’ està oberta per a la presentació de projectes fins al pròxim 14 de setembre. A partir d’aquesta data 40 centres públics de les províncies de València, Alacant i Castelló tindran tot el període de 2022-2023 per al desenvolupament de les seues propostes. El pressupost total s’ha incrementat respecte a anys anteriors fins a arribar a una dotació de 448.000 euros, que quasi duplica la xifra de l’última edició, de 252.000 euros, de manera que arriba a quaranta centre educatius i amplia el desenvolupament temporal de cada projecte.
Generalitat Valenciana

._000410
._000606