El Govern d'Espanya ha demostrat novament la seua inacció a l'hora de lluitar contra la sinistralitat de l'A-38 (antiga N-332) al seu pas per la Ribera Baixa, el tram de carretera de tota la xàrcia viària de l'Estat que acumula més morts i ferits per accident de trànsit, segons l'informe RACE 2013.
En una recent resposta parlamentària al diputat riberenc Antoni Such, després que el socialista haja demandat al departament que dirigix Ana Pastor que explique les mesures preses per a incrementar la seguretat en este tram, el ministeri es limita a assenyalar que “s'ha reforçat la senyalització de doble sentit i s'ha anul·lat la possibilitat d'avançament entre el final de l'autovia i l'enllaç de Cullera amb la disposició d'una doble línia contínua en eix (entrada nord des de la N-332)”.
Per al secretari general dels Socialistes de la Ribera Baixa, Jordi Mayor, les accions preses per l'Executiu central resulten “insuficients” i demostren “l'escàs interés del Govern per acabar amb un punt negre fatídic que ja s'ha cobrat diverses vides”. Mayor defensa que la nova senyalització “no elimina el perill d'accident perquè el traçat seguix sent exactament el mateix”.
El líder comarcal socialista ha insistit que l'única solució és que l'autovia s'acabe i s'elimine l'actual traçat de doble sentit que s'inicia a l'altura de Cullera, on acaba l'A-38 per a tornar a la vella nacional.
Els 8 milions d'euros que enguany destinarà Foment en els Pressupostos Generals de l'Estat per a reactivar els treballs “només van a permetre unes xicotetes actuacions, ja que calen més de 100 milions per a concloure les obres”, la finalització de les quals està prevista en el millor dels casos per a 2019. “I vorem si es fa alguna cosa, perquè no seria la primera vegada que es pressuposta una infraestructura i després no s'executa”, ha advertit.
Mayor ha indicat que els socialistes seguiran exigint més diners per a la finalització ràpida de les obres a fi “d'evitar més morts” en una carretera on els accidents són constants.
PSPV-PSOE de la Ribera Baixa