Dins de les tasques de fiscalització al govern que realitzem des del Grup Municipal Popular, a principis de maig i després de revisar diversos servicis extraordinaris, ens trobem en el Departament de Personal amb un servici extraordinari que ens va cridar l’atenció.
El passat 16 d’abril se celebrà de vesprada la Passarel•la de la Moda i al dia següent, se celebrava la Trobada d’Escoles en Valencià. L’escenari i tot el muntatge electrònic aprofitava per als dos esdeveniments, així que calia destinar a una persona a vigilar la plaça Major i tot el muntatge per evitar possibles sostraccions.
Asensio García, regidor de Personal, posà a un funcionari de la brigada municipal (personal d’oficis) a realitzar l’esmentat servici, tal com també recull el control manuscrit d’hores extres al Departament de Personal. Este funcionari realitzà funcions de “vigilància de la Plaça Major”. En primer lloc ens cridà l’atenció que un funcionari assignat a personal d’oficis poguera realitzar eixe servici, així que sol•licitàrem un informe a la Prefectura de Policia Local. L’informe és molt clar; els servicis de vigilància en l’àmbit públic corresponen a la Policia Local, i en l’àmbit privat a un vigilant de seguretat.
Asensio García també és regidor de Seguretat Ciutadana, així que sabia perfectament que el servici sol•licitat no era legal. Segons hem pogut saber, el regidor va demanar expressament que fóra este funcionari qui realitzara el servici, el que ens porta a pensar que el regidor no buscava cobrir el servici, sinó que buscava retribuir específicament a este funcionari amb les hores extres corresponents.
Estem davant una temeritat administrativa, primer per permetre un servici il•legal, segon per exposar un funcionari a ixa il•legalitat i tercer, ¿què haguera passat si ixa nit es produix un robatori amb agressió al funcionari, sense tindre coneixements de defensa? Asensio Garcia és un negligent, però això no és nou.
Però tot no queda ací. Al dia següent, l’empresa propietària de la instal•lació denunciava a través de Facebook que ixa nit s’havia produït un robatori d’una taula electrònica i un monitor, i demanava ajuda per si algú ho reconeixia davant una possible revenda. Com és possible que es produïra el robatori, si hi havia un vigilant? El funcionari designat a les funcions de vigilància es va absentar de la plaça durant les hores retribuïdes i va ser quan es va produir la sostracció.
La plaça Major compta amb una webcam meteorològica que grava 24 hores en directe, i que s’oferix a través de la web municipal de l’oratge. Esta web permet revisar el vídeo de les últimes 24 hores, i això férem. Efectivament, es va poder comprovar com al voltant de les 5 de la matinada es va produir la sostracció i el funcionari no estava present en la plaça Major. El dia 18, l’empresa anuncia també en la seua pàgina de Facebook que el material va ser recuperat gràcies a una telefonada.
Des d’ixe moment hem esperat pacients per vore quins eren els passos a seguir per part del regidor de Seguretat Ciutadana i Personal. Les hores extres s’abonaren íntegrament a este funcionari mitjançant decret de l’alcaldia, sabent que era un servici il•legal, però, sabia Asensio Garcia el que va passar ixa nit? De nou sol•licitem a la Policia Local que ens aclarisca si van ser coneixedors d’este incident. El 18 d’abril de 2016, la Prefectura emet un informe dirigit al regidor de Seguretat Ciutadana informant del que havia passat. Per tant, Asensio Garcia era plenament coneixedor que quan es va produir el robatori, el funcionari es va absentar.
A data de hui, no consta en l’ajuntament cap inici d’expedient disciplinari. Asensio Garcia ha intentat que el tema passe desapercebut per a ocultar la seua incompetència, però passat un temps prudencial, ens veiem en l’obligació de denunciar esta doble irregularitat. Primer assignar un servici il•legal a una persona les competències del qual no són les de vigilància, i després no iniciar l’obertura d’un expedient al que resulta una falta molt greu, que és absentar-se del lloc de treball amb les conseqüències que ja coneixem. Clarament estem davant un cas d’irresponsabilitat política.
L’única conclusió que obtenim de tot açò, és l’amiguisme amb el que l’equip de govern treballa, assignant servicis extra il•legals i tapant els incidents succeïts sense que tinguen conseqüències. L’administració pública hauria de ser un exemple recíproc pel que a condicions laborals es referix i també, pel que a exigència al treballador requerix. En este cas no s’ha complit ni una cosa ni l’altra, ja que s’ha exposat a un treballador no format a una situació de perillositat i, a més, no se li ha exigit responsabilitat per deixadesa de funcions que han sigut retribuïdes. Demanarem responsabilitats polítiques.
Partit Popular Algemesí