El dia 18 febrer 2012 finalitzava el contracte amb l'empresa GIRSA per a la recollida i transport dels residus de paper / cartó ( contenidors blaus ) al municipi . Des de l'equip de govern se'ns va proposar , l'adhesió al servei de recollida que presta la Mancomunitat de la Ribera Alta als municipis des de l'any 2005, aprovant-se la mateixa pel Ple Municipal el 29 de març de 2012.
L'empresa es compromet segons l' acord a :
- El buidatge total dels residus de paper i cartó existents dins i en els voltants dels contenidors específics .
- Que el servei de recollida dels contenidors selectius es prestarà DUES VEGADES A LA SETMANA, preferentment els dilluns i dijous per evitar que es desborden durant el cap de setmana.
El nostre grup va començar a fer un seguiment del servei per comprovar que s'estava realitzant correctament, ja que puntualment, per les xarxes socials, els ciutadans es queixaven que havien restes de cartó als voltants dels contenidors, a causa molts d'ells pel desbordament dels mateixos. En un primer moment pensàvem que podria ser una cosa puntual a causa de les festes patronals, on es genera molt de residu i per les vacances a l'agost d'operaris, etc . Però al setembre veiem que tot continua igual, augmentant les queixes ciutadanes, sent el servei que es presta molt deficitari incomplint els acords. Per plasmar que el servei no s'està fent correctament, vam fer fotos cada dia durant més d'una setmana a un contenidor en concret. Amb aquestes fotos es pot comprovar que no es recull el cartó quan toca, aquest es desborda i es comença a acumular residus al voltant, amb el consegüent perjudici per a la zona i per tant s’ imcumple el contracte .
Aquests problemes ja plouen sobre mullat, ja que el nostre grup ja va denunciar la manca de seguiment de l'equip de govern a la contracta anterior de recollida de fem orgànic URBASER, i es va observar que per aquesta manca de seguiment es van incomplir greument els contractes, que si bé s'ha requerit perquè ho esmenen, ja el mal està fet i el perjudicat el ciutadà amb el deficient servei . Des de la regidoria se'ns va dir que no era cert que ells fan sempre un seguiment però la veritat és que només es va notificar i es va sancionar a l'empresa quan van dir que s'anaven i deixaven el servei i no durant els anys del mateix .
Però com diem veiem que la incompetència de l'equip de govern és crònica , ja estan gairebé a la porta de sortida i ens segueixen mentint. Com a mostra les fotografies, el seguiment el fa l'oposició.
Veiem que els ciutadans paguen els seus impostos per rebre serveis i han de fer-ho " religiosament " i si no ja se sap recàrrec , embargament etc, però qui protegeix al ciutadans de la incompetència de l'equip de govern ?
Per tant , denunciem un cop més que el Partit Popular de la senyora Arcís només es preocupa del seu afany recaptatori, però sense exigir a les empreses el bon servei, i a més per més cabreig aquesta és la Mancomunitat on l'alcaldessa ens representa i,
Exigim que es "pose les piles" perquè el ciutadà de Benifaió és el primer i cada dia estan més desprotegits amb les seves polítiques , i més si no fos per la responsabilitat i el treball del nostre grup .
Grup Municipal PSPV-PSOE Benifaió