El secretari autonòmic de Justícia planteja la reobertura a Sueca de l'oficina d'atenció a la víctima del delicte
Lunes, 9 de mayo de 2016 | e6d.es
• La Conselleria contempla la reobertura de 7 de les 14 oficines que van tancar quan es va fer efectiu l'expedient de Regulació d'Ocupació a FAVIDE
._000305
El secretari autonòmic de Justícia, Ferran Puchades, ha visitat el passat divendres Sueca, en representació de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes democràtiques i Llibertats Públiques. Puchades s'ha entrevistat en primera instància amb el jutge degà i la secretària degana dels jutjats de Sueca i tot seguit s'ha reunit amb els representants del consistori per traslladar-los els projectes de la Conselleria que afecten també al municipi. Puchades ha explicat que la Conselleria de Justícia de la Generalitat Valenciana crearà pròximament una nova xarxa d'oficines d'atenció a la víctima del delicte, un servei que ofereix informació, assessorament i atenció jurídica especialitzada a totes les persones que han patit les conseqüències d'un fet delictiu. La Conselleria contempla la reobertura de set de les catorze oficines que van tancar quan es va fer efectiu l'expedient de Regulació d'Ocupació de la Fundació de la Comunitat Valenciana per a l'Atenció de les Víctimes del Delicte (FAVIDE) i entre elles, la Conselleria ha previst la reobertura de l'oficina del partit judicial de Sueca. L'alcaldessa de Sueca, Raquel Tamarit, ha valorat molt positivament la notícia. “Per a nosaltres és molt positiu que l'administració de totes les valencianes i els valencians s'acoste als pobles per fer-nos partícips dels seus projectes i en eixe sentit, vull agrair al secretari autonòmic de justícia que s'haja desplaçat a Sueca per a donar-nos la que considerem és una molt bona notícia, eixa possible reobertura de l'Oficina d'Atenció a les Víctimes” ha apuntat Tamarit i ha continuat “també valorem molt positivament que l'administració assumisca la gestió directa d'estes oficines i que s'haja comunicat al consistori, abans de res, per conéixer la nostra disponibilitat”. D'altra banda, segons que ha explicat el secretari autonòmic de Justícia, i tal com es va anunciar fa uns mesos, la Conselleria té previst implantar, a partir del pròxim semestre, la nova oficina judicial que afectarà també a l'organització interna dels jutjats de Sueca. “Volem anar cap a una organització judicial més estandaritzada, més homogènia i també més especialitzada per a poder garantir la prestació d'un millor servei a la ciutadania i també per a millorar els temps d'espera dels ciutadans en els seus procediments judicials” ha matisat Puchades. Això comporta un canvi de model, un canvi organitzatiu de l'oficina judicial i també en la implicació dels diferents actors i és per este motiu que la Conselleria ha engegat una roda de contactes amb tots els consistoris de capçaleres de partits judicials, tot amb l'objectiu de traslladar-los i explicar-los este nou projecte. El nou model organitzatiu permetrà optimitzar els recursos humans i materials i alhora, efectuar un ús generalitzat de les noves tecnologies perquè l'administració judicial siga més funcional i efectiva. La nova oficina es basarà en l'establiment de noves metodologies de treball, la compactació de funcions en serveis comuns, la millora de suport a la funció jurisdiccional, el reforç de mecanismes de direcció i l'ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació com instrument principal de treball, entre altres. La Conselleria va signar, precisament, en la jornada prèvia a esta reunió l'acord que fixa els criteris de implantació de la nova oficina judicial, un projecte que els representats de la conselleria qualifiquen de fonamental i imprescindible per a la modernització de la justícia i del servei públic que presta.