._000475
El secretari autonòmic d'Inclusió i de l'Agència Valenciana de la Igualtat, Alberto Ibáñez, ha visitat recentment Sueca amb l'objectiu de reforçar la implantació de la Renda Valenciana d'Inclusió. Ibáñez s'ha reunit amb la regidora d'Acció Social, Noelia Sisteró, i amb el personal tècnic de l'àrea, en les instal•lacions dels Serveis Socials municipals, per a millorar la forma d'implementar i consolidar la nova ajuda que va entrar en vigor el passat mes d'abril.
La prestació és un dret que garanteix uns ingressos mínims a totes les persones que ho necessiten i el suport necessari per a la seua inclusió social i laboral. La Renda d'Inclusió Social substitueix a la Renda Garantida de la Ciutadania, l'anterior ajuda assistencial. I els requisits per a percebre-la poden consultar-se al web d'Inclusió de la Generalitat Valenciana i també al departament de Serveis Socials de l'Ajuntament de Sueca.
Els serveis municipals dels ajuntaments són part fonamental en el tràmit d'esta prestació, atés que d'ells depén la gestió i recepció de la documentació, el disseny de l'itinerari sociolaboral i i el registre de les dades en l'aplicació informàtica. D'altra banda, els serveis territorials són els encarregats de resoldre els expedients i autoritzar el pagament.
En la trobada, el secretari va poder conéixer millor el funcionament dels Serveis Socials municipals, tot visitant les seues instal•lacions, i quedant gratament sorprés de la dimensió de l'estructura d'atenció social que hi ha a Sueca. El responsable autonòmic va felicitar el consistori pel treball realitzat i pels projectes que estan convertint la localitat en un referent en este àmbit.
Ajuntament de Sueca