El servei de teleassistència de la Diputació triplica el nombre de crides durant el confinament
Més de 19.000 persones majors de 70 anys o amb mobilitat reduïda són ateses actualment a través d'este sistema
La Diputació de València ha aconseguit, en ple període de confinament, potenciar la prestació del servei de teleassistència de la corporació, una eina clau per a ajudar persones majors de 70 anys o de 65 si tenen un grau de discapacitat del 65%, que visquen soles o amb altres persones amb el mateix risc físic o psicosocial, donant d'esta manera resposta a este col·lectiu en una situació especialment complicada per a ells.Lluny de reduir el seguiment als usuaris de la teleassistència a causa de les estrictes mesures de seguretat decretades durant l'Estat d'Alarma, la qual cosa ha obligat a implantar el treball a distància, els professionals han triplicat el nombre de crides per a comprovar la situació d'estes persones, a més d'incrementar l'acompanyament psicològic i aportar-los informació sobre com actuar en tot el relacionat amb la pandèmia. També ha tingut lloc un augment de les crides dels propis usuaris als treballadors amb l'única fi de conversar.
Una altra de les novetats que s'ha implementat davant la inèdita situació viscuda, ha sigut la detecció de casos en els quals persones especialment vulnerables no tenien accés a aconseguir aliments. En el moment en el qual el professional percebia durant la crida aqueixa necessitat, es posava en contacte immediatament amb els serveis socials.
La diputada de Benestar Social, Pilar Sarrión, ha volgut reconéixer personalment la important labor dels treballadors al llarg d'estos mesos, realitzant una visita a les oficines de teleassistència. Actualment, el nombre d'usuaris atesos ascendeix a 19.355.
El servei de teleassistència de la Diputació de València, posat en marxa l'any 2003, consistix en la instal·lació en el domicili de l'usuari d'una unitat de control remot que poden activar estes persones majors, amb mobilitat reduïda i que habitualment viuen soles en cas de necessitar auxili. Estos dispositius comuniquen amb una central receptora, la de l'empresa Atenzia, atesa per personal especialitzat per a donar resposta adequada a la crisi presentada, bé per si mateixa o mobilitzant altres recursos humans o materials, propis de l'usuari o existents en la comunitat.
Un servei, en el qual col·laboren la corporació provincial i els ajuntaments, que compta a més amb dispositius perifèrics i de seguretat com a sensors que detecten foc, fum i gas en els domicilis dels usuaris. Al seu torn, i sota supervisió i indicació dels treballadors socials dels municipis, els usuaris poden disposar de polsadors especials, dispositius de mobilitat i passivitat i perifèrics de tecles grans, si resulta oportú.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
El servei de comunicació i emergència incrementa un 30% els usuaris des de 2015
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Maria Josep Amigó, destaca el servei de neteja diari per donar suport als municipis en compliment de les recom...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
La Comunitat Valenciana registra un major compliment del confinament que la resta d'Espanya enfront del COVID-...
Hi ha 1 comentaris / Llegir més