._000079
Natxo Escandell, regidor de transparència i participació ciutadana de l’Ajuntament de Carcaixent, ha fet públiques les dades de les queixes i suggeriments que s’han enviat al sistema d’atenció virtual “Govern Obert” i a través de l’APP municipal en els dos anys que porta este servei en funcionament. En total, s’han rebut 670 incidències que han arribat en la seua majoria per l’adreça de correu electrònic habilitada a este efecte i a través del formulari de la web municipal (423). Tot i això, s’observa un creixement constant de les incidències enviades des de l’APP municipal que ja n’acumula 257 des que es va habilitar en febrer de 2016.
De totes les incidències registrades, s’han resolt quasi un 87% de les mateixes, percentatge que ha augmentat dos dècimes respecte al balanç fet fa un any i on no es contemplaven les rebudes de l’APP municipal. De totes les incidències que han enviat els veïns i veïnes, el regidor ha explicat que queden pendents, en la seua majoria, queixes que requereixen la intervenció d’altres administracions o necessiten un estudi tècnic en profunditat per poder portar-se a terme. Urbanisme, Medi Ambient i Serveis Municipals, continuen mantenint-se com els tres àmbits que més incidències reben i la major part de suggeriments i avisos estan relacionats amb qüestions de neteja i manteniment de la via pública.
El regidor ha volgut destacar l’ús creixent de l’aplicació municipal com a sistema preferit per enviar incidències i suggeriments ja que les rebudes per este sistema des de que va entrar en funcionament ja quasi igualen a les enviades per correu electrònic o formulari. Per a Natxo Escandell esta tendència és positiva atès que esta ferramenta possibilita una millor localització de la incidència i es trasllada directament al departament corresponent reduint-se el temps de resolució de manera significativa. A més, en les millores implantades en l’APP municipal el passat mes de juny s’ha millorat l’enviament d’incidències fent-lo més senzill i intuïtiu per a l’usuari.
Segons ha explicat el regidor de transparència i participació ciutadana, tot i que hi han aspectes a millorar, el balanç que es realitza de la gestió de la participació és molt positiu, «Hem de millorar en coordinació interna i en reduir el temps de resolució de les incidències, però creiem que l’objectiu prioritari d’aconseguir una relació més directa amb els veïns i veïnes de Carcaixent s’està aconseguint». Natxo Escandell també ha volgut destacar la important tasca que realitzen els treballadors municipals alhora de fer funcionar el sistema de participació, «gràcies al personal que hi ha treballant en transparència hem humanitzat la relació del ciutadà amb l’administració, fent-los veure que se’ls escolta i que estem a la seua disposició per atendre les propostes i queixes que puguen tindre i tractar de donar-los solució el més prompte possible”.
Natxo Escandell ha volgut aprofitar l’ocasió per animar a la participació de tota la ciutadania en les qüestions locals «en estos moments l’Ajuntament de Carcaixent disposa de múltiples opcions per a que els veïns i veïnes interactuen amb l’Administració, des de l’APP Municipal, xarxes socials, administració electrònica o directament en finestreta, entre totes i tots hem de construir el Carcaixent on volem viure i per això és fonamental que la gent participe i s’implique en el seu entorn».
En esta línia d’aconseguir una major implicació de la ciutadania en els assumptes municipals, el regidor ha recordat l’existència del portal de transparència de l’Ajuntament de Carcaixent, «sense dubte és una ferramenta única de participació que posa a l’abast de totes i tots la gestió municipal i en la qual s’està avançat molt en l’últim any gràcies a l’esforç municipal destinat a eixa àrea». Així ha afegit que s’està arribant a un grau de transparència «mai vistos» en Carcaixent i que l’objectiu a llarg termini és arribar a fer públiques el major grau de dades possible.
Ajuntament de Carcaixent