El telèfon 112 d’emergències rep una mitjana de 10.000 telefonades diàries en el pont d’agost i gestiona 11.485 incidents

Jueves, 22 de agosto de 2024 | e6d.es
• El divendres 16 i el dissabte 17 han sigut els dies amb més telefonades, encara que el diumenge 18 és quan més incidents es van gestionar
._000086
El telèfon d’emergències ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’, gestionat per l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) de la Conselleria de Justícia i Interior, ha rebut durant el pont d’agost, des del dijous 15 fins al diumenge 18 d’agost, un total de 42.217 telefonades i ha gestionat 11.485 incidents. Com a mitjana, l’1·1·2 ha atés al voltant de 10.000 telefonades i ha gestionat uns 3.000 incidents al dia, la major part de caràcter sanitari.
El divendres 16 i el dissabte 17 han sigut els dies en què l’1·1·2 ha rebut més quantitat de telefonades (10.951 i 11.109, respectivament), però el diumenge 18 va ser la jornada en què més incidents es van gestionar, amb un total de 2.908. Durant estos quatre dies els torns del personal del telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana s’han reforçat en un 18 %.
Per tipologia, es troben al capdavant els incidents sanitaris (6.104); seguits pels relacionats amb la seguretat (2.342); les incidències, per exemple, sobre afeccions en les vies o les carreteres o en el transport públic (811), els servicis d’atenció humanitària (776), els accidents (445) i les afeccions al medi ambient (249).
El telèfon 1·1·2 oferix servici d’atenció de telefonades en les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana, el castellà i el valencià, però també en els idiomes comunitaris anglés, francés i alemany. Durant el pont es van gestionar 378 incidents en estos idiomes, i l’anglés és el més utilitzat pels qui han telefonat, per damunt dels altres dos.
Generalitat Valenciana



._000049
._000900