| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 03/11/2018

POBLACIONS » General » Diputació » General » Social

Els accidents amb víctimes en la xarxa provincial de carreteres descendeixen un 13% l'últim any

Dels 816 incidents registrats en els 1.800 quilòmetres de vies de la Diputació, 341 van ser amb víctimes


._000551
La sinistralitat en les carreteres de la Diputació de València ha experimentat un descens en l'últim any, amb un 13% menys d'accidents amb víctimes al llarg de 2017. Les dades de l'informe d'accidentalitat del passat any registren 816 incidents, dels quals 341 van ser amb víctimes, enfront dels 392 de l'exercici anterior. Set d'aquestes víctimes van ser mortals, cinc menys que en 2016, la qual cosa presenta una reducció del 41,67% en el nombre de morts.
La xarxa provincial de carreteres té una extensió d'1.800 quilòmetres i en 2017 va circular per elles un tràfic mitjà de 2.229 vehicles al dia, tenint en compte que existeixen vies per les faenes transita un centenar de vehicles cada jornada i unes altres que acumulen més de 10.000. La major part de la circulació, entorn del 83%, es concentra en les carreteres de tràfic elevat, amb més de 2.000 vehicles al dia.
En aquestes vies es van atendre en 2017 un total de 816 sinistres, dels quals un 56% van estar protagonitzats per turismes, un 22% per motocicletes, amb una víctima mortal enfront de les 3 de l'anterior exercici, i un 9% per bicicletes. Destaca la reducció dels accidents amb implicació de vianants, de 9 a 3 i sense morts.
Si s'analitzen els accidents amb víctimes, dels 341 que van tenir lloc el passat any en 33 va haver-hi ferits greus i altres 6 van ser mortals. De les 7 persones mortes en la xarxa provincial de carreteres en 2017, cinc eren conductors i dos passatgers, mentre que no va caldre lamentar víctimes mortals entre els col·lectius de ciclistes i vianants.
 
Punts negres i manteniment
Quant als punts negres, l'informe de l'últim exercici alerta de problemes en la CV-317 entre Sagunt i Canet; en la CV-370 a Pedralba i en l'accés a la platja de Tavernes, en la CV-603. D'altra banda, s'ha registrat una important reducció dels accidents amb víctimes en la CV-670, en el tram entre Gandia i Oliva, passant de 8 sinistres en 2013 a tan sol un en 2017, any en què es van acabar les obres de la glorieta d'accés al port de Gandia.
L'àrea de Carreteres de la Diputació de València ha invertit en 2018 prop de 20 milions d'euros en el seu programa de seguretat vial, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat en la xarxa provincial mitjançant obres de manteniment i conservació, senyalització, intervenció en punts negres i millora de la mobilitat en zones urbanes. En aquesta línia s'emmarca l'atenció als usuaris més vulnerables i la construcció de carrils bici i vies ciclopeatonales per tota la província.
El diputat de Carreteres, Pablo Seguí, ha presentat el programa de seguretat vial de 2018 i l'informe d'accidentalitat de l'any anterior a responsables de tots els grups amb representació en la corporació provincial.
Diputació



El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.