¿Estás interesado/a en perfeccionar tu inglés?
¿Te apetece hacer un viaje de estudios en el que se combinan clases con actividades culturales? >>> Clic aquí ._000546
Totes les treballadores del centre estan més que satisfetes pels diners recaptats, però tenen clar que recaptar no és l’únic objectiu. La directora ho deixa ben clar. María José Illana explica que “com a educadores que som el nostre objectiu és educar en valors, en els valors de la solidaritat i l’empatia. Al final això es tradueix en una quantitat important de diners que millorarà la vida de molts xiquets al Sud de Sudan, la qual cosa és molt important, però allò que més ens alegra és veure com els nostres xiquets i xiquetes portaven tots els dies les aportacions que recollien per a ‘comprar’ en la botiga que havíem muntat al centre”. I és que la mestra i les educadores muntaren amb teles africanes una botiga on el xiquets anaven a comprar allò que, fictíciament, s’enviaria al dia següent als xiquets i xiquetes desnodrits. La botiga era la millor manera de fer entendre a l’alumnat que els donatius que els entreguen per la seua cursa es converteixen en ajuda per combatre la fam dels infants de Sudan del Sud. Érika García ens explica el seu funcionament: “Cada dia venien a classe amb els donatius que havien recollit, i els utilitzaven per a comprar en aquesta particular botiga. Agafaven els aliments que ells volien enviar al Sud del Sudan i els pagaven. Veure el carro ben carregat i les seues caretes de satisfacció escollint què volien enviar a altres xiquets, no té preu.”.
El projecte era molt més complex, a més de donar-los a conéixer cançons i contes africans, les educadores elaboraren un conte i amb la col•laboració d’una iaia pugueren disposar d’unes nines africanes que anaven a les cases dels alumnes a contar-los als pares i mares que hi havia xiquets que necessitaven de la seua solidaritat. Esther Morales ens manifesta: “És la primera vegada que he participat en aquests tipus de projecte i estic meravellada de tantes coses com aquests alumnes han aprés: a participar en una cursa, a crear lligams afectius amb la protagonista del nostre conte, a cantar i ballar cançons amb altres ritmes, com es fa una compra, que si compartim el que tenim hi ha per a tots i encara ens sobra, a col•laborar per ajudar els altres...”Al llarg d’unes tres setmanes aquestes professionals han treballat amb els xiquets i xiquetes la solidaritat, i el resultat de tot plegat és que 31 infants han acabat implicant a més de 200 persones en aquesta Cursa Solidària. Mai tant pocs metres de cursa, el recorregut no arriba als 100 metres, serviren per a tant.