L’IES Arabista Ribera va acollir la presentació dels resultats de l’auditoria energètica del seu centre escolar que han fet des del projecte Sustainable Energy Management at School. Els alumnes que han participat en el projecte van explicar als seus companys i companyes i a l’equip directiu i professorat del centre quina és la situació pel que fa al comportament energètic de l’edifici i van proposar mesures per a millorar-ne l’eficiència energètica, entre les quals s’inclouen accions tant de millora de les instal·lacions i equips consumidors d’energia com de canvi d’hàbits per part dels usuaris del centre.
Els alumnes van entregar al director del centre un informe on s’inclouen tant les conclusions de l’auditoria com les accions que es proposen, i l’han convidat a impulsar la implementació d’algunes de les mesures proposades per a millorar l’eficiència energètica de l’escola i reduir-ne, així, l'impacte ambiental i econòmic.
[email protected] és un projecte cofinançat a través del programa Erasmus+ KA2, on participen 9 socis en 7 països d’Europa i un total de 80 centres de formació professional. En València han participat el CIPFP Catarroja (Catarroja), el CIPFP Luis Súñer (Alzira) i l’IES Arabista Ribera (Carcaixent).
Al llarg dels 3 anys de durada del projecte s’han pretés aconseguir 3 objectius:
- CONSCIENCIAR l’alumnat i les institucions d’educació secundària sobre un tema tan delicat com és el de la gestió sostenible de l’energia en edificis
- AFAVORIR l’adquisició de competències en el sector de l’energia per part de l’alumnat, fins i tot a través d’experiències professionals
- MODERNITZAR el currículum dels instituts de formació professional i d’educació secundària
El projecte vol aconseguir que l’eficiència energètica estiga present en la formació de l’alumnat i reduir, així, l’impacte econòmic i ambiental que suposa el consum d’energia en les escoles. Per això, com a pas final, es vol organitzar una taula redona on estan convidats a participar els professors i les professores que han intervingut en esta experiència pilot, a més d’institucions del món de l’educació, per vore com es pot incorporar la metodologia SEM als currículums de formació professional i secundària.
Ajuntament de Carcaixent