| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 02/05/2016

POBLACIONS » Sueca » Educació i formació » Medi ambient i naturalesa

Els alumnes de Sueca participen en el programa ambiental 'Arbres a l'Aula' impulsat pel Consistori

“Es tracta d'acostar la natura a les aules, durant tot un any els alumnes hauran de cuidar de quatre arbres típics de la nostra vegetació"


._000344


._000300
 
Els escolars de Sueca han començat a treballar esta setmana en el projecte ambiental Arbres a l'Aula, una iniciativa que desenvolupa l'Ajuntament de Sueca a través de l'àrea de Medi Ambient. Es tracta d'un programa que es basa en la cura i l'estudi d'arbres autòctons i que busca fomentar entre els joves actituds d'estima i respecte cap a la natura, despertar alhora la seua curiositat per conèixer l'entorn i promoure també el sentit de la responsabilitat a partir de la cura d'éssers vius. El projecte té una duració d'un any i està adreçat als alumnes de tercer de primària. En esta edició hi participen set col•legis de Sueca, el Col•legi del Perelló i el Col•legi del Mareny de Barraquetes.
“Es tracta d'acostar la natura a les aules, durant tot un any els alumnes hauran de cuidar de quatre arbres típics de la nostra vegetació. Els arbres esdevenen així un objecte d'estudi més a l'aula i un instrument perfecte per treballar i posar en pràctica alguns dels coneixements adquirits en esta etapa escolar” ha apuntat la regidora de Medi Ambient, Isabel Jiménez.
Esta setmana s'ha celebrat la jornada de presentació. En ella, un grup de monitors, professionals de l'educació ambiental, han convidat els escolars a cuidar dels arbres que han anat distribuint per les aules. Les espècies amb que treballaran els alumnes són el garrofer, un arbre molt típic de la nostra vegetació; el pi, que es pot trobar per tot arreu de les masses forestals; la carrasca, l'arbre més típic de la vegetació valenciana i per últim un lledoner, típic de la vegetació de ribera.
Els escolars hauran de cuidar d'ells i observar alhora la seua evolució i creixement i l'equip de monitors visitarà periòdicament les aules per treballar amb ells diferents continguts i resoldre els seus dubtes. Els alumnes comptaran, a més, amb el recolzament de l'Agenda de l'Arbre, un llibret didàctic que aborda l'estudi d'estos espècies.
L'última jornada serà al febrer o al març vinent, en una data pròxima al Dia de l'Arbre, així el programa finalitzarà amb una plantada en què es convidarà a participar a tot l'alumnat que ha estat partícip del projecte. Dani Muñoz, coordinador del programa, explica que el projecte tracta de donar-li contingut a este dia, perquè no siga només un gest puntual, creant un vincle emocional entre els joves i els arbres.
L'objectiu d'este projecte és, per tant, doble, assegura Muñoz, qui explica “té una vessant educativa i una vessant ambiental i social per al municipi”.
Ajuntament de Sueca

 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.