Els bancs i telecomunicacions copen la meitat de les consultes i reclamacions de l’OMIC de Carcaixent
L’OMIC complix 28 anys donant un servei gratuït d’informació, assistència i ajuda a tots els consumidors de Carcaixent.
El 45% del total de consultes i reclamacions que s’han realitzat este últim any a l’Oficina Municipal del Consumidor (OMIC) de Carcaixent estan relacionades principalment amb els sectors de les telecomunicacions, la banca i les entitats financeres. En un segon escaló, trobem el sector del gas, l’electricitat i els segurs que acumulen entre les tres el 10% del total de consultes i reclamacions.
El sector de les telecomunicacions es col•loca en primer lloc amb un 30% de les consultes d’este últim semestre i un 58% de les reclamacions degut principalment als conflictes amb les companyies de telèfon, companyies d’Internet i enganys amb l’Spam. Conjuntament amb les telecomunicacions, i tenint en compte context de conjuntura econòmica en el que ens trobem i els problemes amb les preferents, el sector de bancs i financeres ha passat a ocupar el segon lloc de reclamacions i consultes de l’OMIC amb un 11% i un 10% respectivament del total.
Així i tot, segons les últimes dades d’este primer semestre de l’any, l’OMIC ha registrat un lleu descens en el nombre de reclamacions i consultes que en el mateix període de l’any anterior. Les xifres consultades des del mes de gener fins juny s’han col•locat en un total de 374 consultes i 143 reclamacions, respecte a les 375 i 151 respectivament de l’any anterior.
OMIC
Des que l’Ajuntament de Carcaixent l’obrí l’any 1985, l’OMIC ha estat donant un servei constant i gratuït d’informació, assistència i ajuda gratuïta a tots els consumidors del poble. Situat a la plaça Miguel Hernández, l’oficina s’ocupa de la recepció de consultes i reclamacions per part dels consumidors que compren o viuen a Carcaixent.
La seua feina fonamental és la de mediar entre els consumidors i les empreses. L’oficina s’encarrega de gestionar els dubtes i problemes del consumidor i de tramitar les reclamacions que es vulguen fer. Si l’empresa no accepta la mediació de l’OMIC existix una segona via gratuïta: l’arbitratge del consumidor. L’arbitratge del consumidor és un procediment que han d’acceptar les dos parts implicades i on els advocats de l’administració són els responsables de donar la resolució final sobre el problema.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
El projecte forma part del Pla d’Inversions Sostenibles de la Diputació de València
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Des de hui prestaran servei en la Plaça Miguel Hernández, en l’Antiga OMIC
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
A través de [email protected] es buscarà tindre una relació més fluida amb els veïns
Hi ha 1 comentaris / Llegir més