Els centres de Formació de Persones Adultes podran certificar el nivell A2 d’espanyol per a estrangers a partir del curs 2024-2025

Sábado, 27 de julio de 2024 | e6d.es
• Els centres d’Infantil 0-3 anys hauran de donar importància en els seus projectes educatius a l’activitat física i alimentació saludable

._000700

._000733
Els centres de Formació de Persones Adultes podran certificar a partir del curs 2024-2025 el nivell A2 d’espanyol per a estrangers a l’alumnat que supere el programa formatiu corresponent, la qual cosa exigirà haver-lo cursat amb aprofitament i una assistència mínima del 85 % de les classes.
Esta novetat l’ha traslladada este dijous la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació als sindicats en Mesa Sectorial juntament amb altres instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres d’Infantil 0-3 anys i centres de Formació de Personal Adultes (FPA) per al curs que ve.
Estes instruccions assenyalen mesures d’ordenació acadèmica, coordinació docent, elaboració del projecte educatiu i horaris lectius, entre altres aspectes.
Pel que respecta a la Formació de Persones Adultes, es concreta l’aplicació de la Llei de llibertat educativa, i s’indica que durant el pròxim curs escolar continuaran sent d’aplicació transitòria els projectes lingüístics d’estos centres, tenint en compte les modificacions fetes pels centres de municipis castellanoparlants, en aplicació de la Llei d’acompanyament.
En este aspecte, els centres FPA hauran d’aplicar les novetats de la llei quant a exempcions del valencià, atenció a les diferències individuals de l’alumnat, utilització de les llengües cooficials en llibres de text i materials curriculars, utilització de les llengües cooficials en exàmens i proves d’avaluació i el pla d’ús de les llengües en l’àmbit no curricular. També seran aplicables per al professorat els requisits lingüístics establits per la llei (C1 de valencià i B2 per a vehicular en anglés).
Quant a l’oferta de programes formatius, es dona més autonomia als centres, ja que s’elimina l’obligatorietat que tots els centres hagen d’oferir un mínim de dos nivells del cicle I de la formació bàsica de persones adultes (nivell d’alfabetització més altre), de manera que podran gestionar la seua plantilla adequant-se a la demanda real.

Infantil 0-3 anys
D’altra banda, pel que fa al primer cicle d’Educació Infantil, les instruccions arrepleguen les principals novetats normatives sobre la Llei de Llibertat Educativa. Encara que en este tram d’edat no hi ha projectes lingüístics ni elecció de llengua base, la llei afecta el pla d’ús de les llengües en l’àmbit no curricular (comunicacions amb les famílies i models de documentació en format bilingüe) i a l’ús de llengües cooficials en el material curricular.
Així mateix, en esta etapa educativa s’informa de la normativa d’admissió i districte únic, així com la importància que els centres incloguen en els seus projectes educatius l’activitat física i l’alimentació saludable.
Finalment, hi ha altres aspectes que s’han de destacar en Educació Infantil 0-3 anys com és el caràcter educatiu del temps de menjador, el foment de la lectura, la coeducació des d’edats primerenques i la importància de la coordinació amb el segon cicle d’Educació Infantil.

Adjudicacions docents
D’altra banda, la Direcció General de Personal Docent ha enviat este dijous als sindicats la previsió del calendari d’adjudicacions per al pròxim curs 2024-2025 que també es publicarà en la web de Conselleria.
En este calendari s’indiquen les diferents dates de publicació de llistats provisionals, terminis de reclamacions, llistes definitives, vacants, peticions telemàtiques i l’adjudicació definitiva dels processos de suprimits i desplaçats; comissions de servici específiques; comissions de servici causes socials; i adjudicació d’inici de curs.
La previsió és que a finals de juliol s’haja finalitzat tot el procediment d’adjudicacions de docents.
Generalitat Valenciana



._000525VID