._000246
._000296
A les 6 hores d’este matí, nou hores abans d’allò que s’ha previst, el subministrament d’aigua potable quedava perfectament restablert en tot el municipi de Sueca i les poblacions de Riola i Polinyà, gràcies a l’èxit dels treballs realitzats per la Regidoria de Serveis Municipals, consistents en la renovació del depòsit principal que abastix a la nostra ciutat, i per l’EPSAR (Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals), per a l’eliminació de nitrats. “Estic molt contenta per com ha eixit tot, a pesar dels mals presagis i les declaracions tan tremendistes de l’oposició que l’única cosa que han provocat és confusió i nerviosisme en la ciutadania. En cap moment es va parlar des d’este Ajuntament d’un tall absolut de l’aigua potable, sinó de deficiències en el subministrament que, al final, i gràcies a l’èxit dels treballs realitzats, no s’han notat a penes en la gran majoria de les llars”, ha explicat la regidora de Serveis Municipals, Pilar Moncho, qui també ha assenyalat que, únicament amb el servei del pou de Corbera, s’ha pogut mantindre la pressió per a subministrar aigua potable als municipis de Sueca, Riola i Polinyà. Al mateix temps, la regidora responsable ha volgut agrair a l’equip d’Aigües de Sueca i a la gent que ha participat en esta operació, molt delicada per la complexitat i els riscos que comportava de quedar-se sense subministrament d’aigua, el treball realitzat perquè gràcies a ells ha resultat un èxit.
Tant l’alcaldessa, Raquel Tamarit, com la regidora de Serveis Municipals, han dut a terme un seguiment minuciós de com s’anaven desenvolupant els treballs i com afectaven el municipi. També han mantingut un contacte permanent amb els alcaldes de Riola i Polinyà per a confirmar que tot el procés anava segons les previsions. “Al final, inclús s’han desenvolupat millor que en les previsions, ja que els treballs s’han avançat i ahir, a l’una de la matinada, ja havia finalitzat tota l’operació de caldereria. Hem deixat que se segellaren bé totes les juntes durant la nit i este matí, a les 6 hores, s’ha començat a omplir el depòsit i, a les 8 hores, el subministrament ja estava normalitzat”, explica Moncho qui ha remarcat que, gran part de l’èxit de l’operació, es deu també a l’actitud de la ciutadania que ha realitzat un consum responsable d’aigua durant estos dies, la qual cosa ha permés mantindre la pressió; així com al fet de triar estes dates en què disminuïx la població. “A l’agost no es podien dur a terme perquè les empreses tanquen per vacances; per això, hem esgotat fins a finals de juliol. Unes obres com estes comporten molts mesos de preparació i coordinació d’un gran nombre de persones que intervenen, materials necessaris, dates idònies per a la seua realització... i tot això no es pot deixar a la improvisació. Han sigut uns treballs molt meditats, molt preparats i molt ben coordinats, i per això han resultat tot un èxit”, conclou Moncho.
Ajuntament de Sueca