._000386
._000344
Després de la Festa de Fí del Curs 2014-2015, el col•legi ha celebrat la Festa de Graduació de 58 alumnes de 6è, amb el professorat del centre, y acompanyats per familiars i amics, que posteriorment compartiren un copar de fraternitat.
Satisfacció per part del professorat, al haver vontribuit a la formació acadèmica d’estos 58 alumnes, que començaran una nova etapa a partir de setembre
CEIP Rafael Comenge
Baix la Direcció de: Arturo Pons Ramón
Cap d’Estudis: Amparo Llopis Garrigues - Secretari: Juan Manuel Cardona Cholbi
P.Terapèutica (3 Professors) – Logopèdia (2 P.) – Religió (2 P. Pagats per l’Arquebisbat) – Educació Física ( 2 P.) – Música (1 P.) – Anglès ( 2 P.) – Orientadora Escolar (1 P.) –Encarregada Menjador (1 P.) – Coordinador TIC/Pàgina Web (1 P.) – Formació en centre/Professorat (2 P.) – Mediació Escolar (1 P.) – Biblioteca (1 P.)
470 alumnes, 33 professors, repartits en:
Infantil: 6 unitats
3 anys: 2 unitats - 4 anys: 2 unitats - 5 anys: 2 unitats
Primària: 13 unitats
1r.: 2 unitats - 2n.: 3 unitats - 3r.: 2 unitats - 4t.: 2 unitats - 5é.: 2 unitats - 6é.: 2 unitats
Serveis, entre altres
Biblioteca – Laboratori - Aula de Mediació - Aula Informàtica Lliurex - Aula Informàtica Windows - Sala d’usos múltiples - Pati amb tres pistes esportives - Pavelló esportiu cobert – Menjador - Aula de Música - Aula d’Idiomes (Anglès, amb personal natiu).Pagina Web.
Novetat: Basquet i Teatre
AMPA
Participen activament al Consell Escolar i les seues comissions, per atendre les necessitats familiars, i organitza les activitats extraescolars del centre.
Actualment la seua Presidenta, es Sonia Cerdán.
Entrevistes
Sonia Cerdán, presidenta AMPA
¿quin paper exerceix l'AMPA en el col•legi?
"Nosaltres com AMPA representem i defenem els interessos dels nostres alumnes, i en tot allò que afecte el procés educatiu. Promovem qualsevol classe d'activitats extraescolars.
Potenciem la cultura i realitzem xarrades no sols per als alumnes, si no també per als pares. Així mateix també defenem la necessitat d'una Escola Pública plural, democràtica, participativa i integradora.
Reivindiquem les necessitats del centre als òrgans públics corresponents. Som la veu i el vot dels nostres alumnes en els Consells Escolars. Participem en l'organització dels esdeveniments del centre.
Promovem la creació del banc de llibres municipal. Treballem per, i per als nostres alumnes. Sufraguem segons les necessitats del centre material per al mateix."
¿el banc de llibres alleujarà la butxaca dels pares?
"Lamentablement vivim una època d'austeritat econòmica, i l'adquisició de llibres de text per part dels pares, suposa un esforç de titàniques dimensions, ja que no sols han de comprar llibres de text, si no que també han de comprar material escolar, roba, sabates ,etc... en general la "volta al cole" és mes temuda que la famosa costa de Gener, i clar que suposarà un alleugeriment per als pares."
¿com funcionarà el banc de llibres?
"De moment ho tenim tot en l'aire, remenem possibilitats, i estem a l'espera de les decisions que dicte l'Ajuntament respecte d'això, para en la major brevetat possible fer-les viables."
Arturo Pons Ramón, director CEIP Rafael Comenge
“amb l’educació pública no podem jugar “a uns si i als altres no”, per això és pública i per a tots.”
¿l’actual sistema educatiu, és el més adequat?
“Sobre el sistema educatiu, caldria parlar molt al voltant, la meua opinió és que, en primer lloc, deuria haver un pacte polític al respecte, no es deu anar canviant de llei educativa cada vegada que es canvia de poder polític o partit polític que governa.
Duguem set lleis educatives des de 1980. (LOECE-LODE-LOGSE-LOPEG-LOCE-LOE- i l’actual LOMCE de 2013).
No vull dir que no es vaja canviant i adaptant-nos al temps que es viu en cada moment, canvi i evolució si, però en sentit i en el moment adequat.. També caldria fer partícips més als mestres, demanar-los opinió, col•laboració i participació en molts temes educatius, els mestres són les persones que estan en contacte dia a dia amb els alumnes, els que viuen la realitat de les aules i els que transformen i veuen evolucionar durant un període de temps a l’alumne., un alumne passa 9 cursos en un col•legi, més 6 en un institut, (quatre d’ells obligatoris).
La figura del mestre , per exemple, també ha evolucionat durant aquestos anys, passant de tindre ell/a tot el coneixement, a ser un especialista, entre altres qüestions, en el tractament d’eixa informació.”
¿La participació dels pares/mares és l’adequada?
“També les famílies són part molt significativa de l’educació, quan una família s’implica, col•labora amb el mestre o mestra, es nota, el fill/filla evoluciona més i millor.
Hi ha pares/mares molt implicats que saben de la importància d’aquesta relació família-escola.
També tenen la seua representació a l’AMPA, la qual col•labora i participa.”
¿el banc de llibres és la solució als problemes econòmics familiars?
“Evidentment no és la solució als problemes econòmics, és una ajuda.
Hui en dia hi ha famílies molt necessitades.
És necessari que en la societat que vivim tots els alumnes tinguen les mateixes oportunitats, al fill o filla d’una família humil, (com ha sigut la meua), hem de donar-li les mateixes oportunitats que al fill/a d’una família adinerada.
Amb l’educació pública no podem jugar “a uns si i als altres no”, per això és pública i per a tots.
Temes de beques d’estudi, d’esforç, de rendes baixes, de famílies en atur ... també cal plantejar-se estes qüestions.
“Un fill o filla nascut a una família humil és després un gran metge, mestre, advocat...”
La societat ha de donar-li les oportunitats.
El banc de llibres pot ser una bona ajuda a estes famílies en estes primeres etapes, estem parlant de persones que necessiten qüestions elementals.”
¿L’Ajuntament té competència en aquest tema (banc de llibres)?
“L’Ajuntament, trobe, ha de servir al poble , ajudar al poble en tot el que puga.
L’educació és un tema importantíssim.
En les funcions dels polítics es troba l’administració dels diners públics a tots els nivells i àmbits. Una part important cal destinar-la a l’educació i cultura, si una de les inversions és per comprar llibres i possibilitar així la millora en un poble dels seus alumnes, doncs benvinguda siga la proposta.”
Eduardo Sala
Fotos: CEIP Rafael Comenge