Des d’EUPV d’Alzira considerem que cal diferenciar, clarament, entre publicitat institucional, que serveix per tal que la ciutadania estiga ben informada de l’activitat política i gestió municipal, i la propaganda, que serveix per a enaltir determinades accions de l’equip de govern. I els mitjans de comunicació públics són de totes i tots i han d'estar a disposició de la ciutadania.
Aquest Reglament haurà de comptar, almenys, amb els següents principis:
1. Han d’actuar com a elements cohesionadors del municipi.
2. Han d’informar d’una manera veraç, plural i transparent.
3. Han de ser un referent informatiu per a la ciutadania.
4. Han de fomentar el debat públic per a la participació democràtica.
5. Han de promoure les activitats de la societat civil i l’associacionisme.
6. Han d’evitar el partidisme i la manca de professionalitat.
7. Han de despertar l’interès de la ciutadania.
8. Han d’estar dotats dels recursos humans i tècnics necessaris.
9. Crear les estructures organitzatives necessàries –consells editorials– que garantisquen la professionalitat de les persones que hi treballen i la participació del conjunt del consistori, de les organitzacions de la societat civil i de la ciutadania local, així com ampliar la participació als òrgans de gestió participatius en aquells mitjans que ja compten amb consells.
10. S’han de gestionar ajustant-se a les possibilitats econòmiques del municipi.
Per a Ivan Martínez, regidor d’EU a Alzira: “proposem que els mitjans de comunicació municipals conten amb un decàleg i un reglament per a garantir la seua pluralitat, la participació ciutadana i una informació pròxima i de qualitat. Alzira Ràdio és l'únic mitjà que ho té, tot i que caldria desenvolupar-lo, i pensem que s'ha d'estendre als altres fonts de comunicació de què disposa l'Ajuntament”.
Segons Martínez: “l’Ajuntament d’Alzira es comunica amb la ciutadania de moltes maneres. Com ara: les insercions publicitàries en els mitjans de comunicació privats, conta amb mitjans de comunicació públics (com Alzira Ràdio, la pàgina web, el Butlletí d’Informació Municipal i els perfils en xarxes socials, etc.), un departament de comunicació propi de l'equip de govern, també les campanyes publicitàries en cartelleria, tanques o d’altres suports, etc. Moltes maneres diferents que haurien de tindre com a objectiu últim posar a disposició de la ciutadania una informació plural i veraç, una informació que servira per estimular la participació d’associacions i particulars en la vida pública.”
EUPV Alzira
Agosto 2013 – Todas las noticias de Alzira – Clic aquí