Grefusa, la companyia líder en el sector dels snacks, fruita seca i enfornats, tanca 2022 mantenint el seu marge de benefici gràcies a l'impuls del consum fora de la llar. Concretament, el canal Impuls ha recuperat els nivells prepandèmics i registra un creixement del 16,1%, sent la principal via de comercialització dels productes de la companyia.
Gràcies a aquest increment, i al registrat en les vendes de totes les categories de producte, Grefusa ha elevat la seua facturació un 12% en 2022, aconseguint els 153 milions d'euros; xifra que ha aconseguit duplicar en els últims deu anys.
Aquests resultats són el reflex de la posada en marxa en 2018 d'un pla d'eficiència productiva que ha permés a la companyia valenciana contindre els preus dels productes en un context econòmic complex, caracteritzat per l'augment de la inflació, però també del cost de les matèries primeres i l'energia.
“Gràcies a la nostra política d'eficiència productiva hem aconseguit augmentar la nostra producció i facturació, al mateix temps que hem contingut en la mesura que siga possible els preus, pensant en el consumidor, en un any marcat per l'encariment de les matèries primeres i la inflació. Ara, el nostre desafiament, després de consolidar-se de nou el consum fora de la llar, és fer un pas més i endinsar-nos en nous territoris amb productes innovadors que facen gaudir al consumidor”, assegura Agustín Gregori, CEO de Grefusa.
Sota aqueixa premissa, Grefusa ha inaugurat recentment la posada en marxa d'una nova fàbrica centrada en la producció de fruita seca. El seu objectiu per a aquest 2023 és clar; eliminar la contaminació creuada i convertir-se en un referent en fruita seca després que en 2018 adquirira Frutorra, líder en aquest segment a Portugal, i realitzara una aliança amb el gegant alemany Intersnack, número u en fruita seca a nivell europeu.
“Aquesta nova fàbrica suposa per a Grefusa un retorn als orígens de la companyia i una aposta de futur, atés que ens permet avançar fermament per a convertir-nos en un actor rellevant en
la categoria de fruita seca, al mateix temps que deixem empremta positiva en el nostre entorn”, apunta Gregori.
Amb una extensió de 9.500 metres quadrats i línies de producció innovadores per a la fritada, torrat i barrejat d'ingredients, la nova planta continua lligant el creixement de la companyia a Alzira, reflectint així el seu compromís amb una comunitat en la qual la indústria agroalimentària genera el 12,2% de l'ocupació i el 9,6% del Valor Afegit Brut (*VAB) de la seua economia.
Grefusa