Il Dolce Incontro serà protagonista esta nit a Montserrat en la 41 Setmana Internacional de Música de Cambra
A partir de les 23 hores, en la Plaça de l'Església
Herois-Duo (Àries i duos d’òpera a l’estil italià)
Naix de la necessitat per generar, a la província de Castelló, un grup format per músics professionals especialitzats en música històrica interpretada amb instruments d’època. Un dels seus objectius ha sigut contribuir a la difusió de la música amb criteris historicistes, amb la finalitat d’oferir una visió fidedigna i reveladora de la música tal com es va concebre.
Es conforma com una agrupació oberta i flexible, que adapta el número i la varietat dels músics en funció de les especificitats que cada programa requereix.
Francesca Sales, mezzosoprano
Naix a Castelló. Inicia els seus estudis musicals en el Conservatori Mestre Tárrega de Castelló, amb la professora de cant Margarita Fernández, i va obtindre el Premi Honorífic de final de grau. Prossegueix els estudis amb el tenor Lambert
Climent, i s’examina en el Conservatori Liceu de Barcelona amb les màximes qualificacions. Assisteix als Seminaris sobre Música Antiga i Barroca en la USAL (Universitat de Salamanca) i rep classes del contratenor Carlos Mena, el professor de cant de la Cantorum Basilensis Richard Levitt i el professor d’interpretació barroca David Mason, entre altres. Ha rebut masterclass de diferents figures rellevants en la música historicista com ara Montserrat Figueras, Emma Kirkby, Nancy Argenta i Robert King. En l’actualitat rep classes del professor de cant Antonio Lemmo.
Ha sigut membre fundador del Cor Ciutat de Castelló i el cor de cambra L’Acadèmia d’Orfeu. Des de l’any 1999 col·labora habitualment amb el Cor de la Generalitat Valenciana i ha sigut dirigida pel mestre Zubin Mehta, Lorin Mazel, Jaron Traub, R. Chailly, K. Penderecky, entre altres.
Rafael Quirant, sopranista
Va nàixer a València en 1996 1996, i és besnet de la cèlebre soprano Carmen Tur Melchor. Va ser alumne de Nereida López en el CIAC (Vall d’Uixó) i més tard de Ricardo Castelló. En finalitzar els estudis de disseny de moda a l’Escola Superior de Disseny de València (EASD) amb les més altes distincions, va ingressar en el
Conservatori Professional de Música Francesc Penyarroja de la Vall de Uixó, amb l’objectiu d’adquirir coneixements previs al seu ingrés en el Conservatori de València, on va realitzar amb èxit les proves d’accés al conservatori Joaquín Rodrigo.
En l’actualitat rep classes per part de l’eminent soprano Ofelia Sala. Ha rebut consells i masterclass d’Aurelio Viribay, Carles Budó, Carlos Chausson, Robert Expert, Nancy Fabiola Herrera, Miquel Ortega, Xavier Sabata, Isabel Rey, Celsa Tamayo i Mariella Devia. Aquesta última el va becar en un dels seus últims cursos.
Està sempre realitzant col·laboracions amb orquestres de la província de Castelló i la resta de la Comunitat Valenciana i destaca la Primitiva de Llíria, l’orquestra de la Universitat de València, l’orquestra del Conservatori de Música Joaquín Rodrigo de València, l’orquestra Belles Arts, orquestra del Centre instructiu d’Art i Cultura, orquestra de l’Ateneu Musical Schola Cantorum.
Ha sigut participant i finalista en la 95 convocatòria del concurs de Joventuts Musicals d’Espanya, participant i finalista del concurs d’òpera Ciutat d’Albacete, participant i finalista en el concurs de joves talents de Montserrat Caballé i recentment s’ha proclamat guanyador del concurs de Joventuts Musicals d’Espanya en la seua 101 convocatòria.
Ha treballat amb artistes i produccions de primer nivell que ha acompanyat per diversos escenaris de l’àmbit comarcal i nacional, destacant Olga Pitarch, Juan de la Rossa, Francesca Sales, Silvia Vázquez, Pedro Quiralte i un llarg etcètera. Entre les producccions destaquen Amadigi di Gaula de Händel, que va cantar en març a l’Auditori Nacional i l’Auditori de Catalunya, junt amb Vespres d’Arnadí sota la batuta de Dani Espasa, amb Xavier Sabata i Nuria Rial en l’elenc.
Membre del grup barroc Il Dolce Incontro, que treballa incansablement per a fer-se un buit entre els més destacats grups barrocs de l’àmbit nacional. Cal destacar que compta, a més d’amb un extens repertori barroc, també amb repertori belcantista, cançó espanyola i d’oratori.
Destaca últimament la seua incursió en l’òpera mozartiana amb el Cherubino de Le nozze di Figaro amb el qual ha rebut un clamorós èxit.
Víctor Yusà, violí i direcció
L’any 2006 finalitza els seus estudis de violí en el Conservatori Superior de Castelló amb els professors J. L. de la Canella i Vasko Vassilev, i els amplia amb els professors Alexander Detisov, Vartan Manoogian i Vicente Huerta.
En 2006 guanya el concurs nacional de música de cambra Concordes Caja Madrid com a membre del Tune Clústers Trio, i actua en el Palau de la Música de València, l’Auditori de Castelló i el Teatre Monumental de Madrid, a més de gravar per a TVE en el programa Els Concerts de la 2.
Ha col·laborat amb diferents formacions orquestrals com l’Orquestra Simfònica de Castelló, l’Orquestra Simfònica de València i l’Orquestra Supramúsica...
Acaba en 2017 els estudis de Música Antiga en el Conservatori Superior de Castelló amb el professor Javier Carrau i ha ampliat la seua formació amb els professors François Fernandez, Farran James, Leonardo Luckert i Barry Sargent.
Ha participat en festivals com el Festival Internacional Música, Història i Art, Festival Internacional de Música Antiga i Barroca de Peníscola, Festival de Música Renaixentista i Barroca de Vélez Blanco, Festival de Música Antiga del Pirineus, Festival Serenates i Setmana Internacional de Música de Cambra de Montserrat.
Col·labora habitualment amb agrupacions com València Original Art, La Dispersione, El Teatre Instrumental, La Battaglia Ensemble i Música Trobada. En 2018 funda el grup de música antiga Il Dolce Incontro, del qual és violinista i director.
En l’actualitat és professor del Conservatori Abel Mus de Borriana i director de l’Orquestra de l’Agrupació Filharmònica Borrianenca.
Notes al Programa
Orlando, Serse, Rinaldo, Ariodante, Ottone i Farnace, entre molts altres, són clars exemples dels personatges principals de les composicions operístiques de la primera meitat del settecento, els Herois.
Els llibrets d’òpera seriosa en estil italià solien prendre com a font d’inspiració els drames de l’antiguitat clàssica que comptaven amb personatges dotats de qualitats principescas i un fort sentit de la moralitat, i en els quals es donaven conflictes entre l’amor, l’honor i el deure, tot això amb un llenguatge ornamentado i elegant. A aquests Herois, els principals compositors de principis del s. XVIII (Vivaldi, Porpora, Caldara i Händel), amb l’ús del model de composició d’ària da capo i juntament amb l’auge dels castrati donant vida a aquests personatges, suposen el primer zenit del gènere operístic.
Herois Duo, una producció d’Il Dolce Incontro, presenta un programa de concert on àries escrites per a aquests personatges i simfonies i obertures instrumentals d’òpera es combinen per a oferir el gènere més popular en gran part dels teatres de l’Europa del XVIII.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
Amb el VIII Premi de Joves Intèrprets de Música de Cambra i la 40ª Setmana Internacional de Música de Cambra d...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Serà a la Casa de la Cultura els dies 22, 23, 25, 26 i 27 de juliol
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Amb Vasko Vassilev, violí i Vicent Campos, trompeta
Hi ha 0 comentaris / Llegir més