._000256
._000414
Els principals actors del sector turístic en la Ribera del Xúquer participaran en un taller de creació de ‘Producte Turístic’, organitzat per la Diputació de València en col·laboració amb Riberaturisme. La reunió tindrà lloc al mercat d’Algemesí dijous 28 d’Abril, a les 11.30. Estarà presidida per la diputada provincial de Turisme, Pilar Moncho juntament amb el president del Consorci de la Ribera i Riberaturisme, Òscar Navarro, i contarà amb la participació de representats municipals, tècnics i agents privats.
Aquest workshop pretén a instruir a empreses i institucions en la manera de confeccionar paquets turístics tancats, que vinculen el patrimoni natural i cultural de la comarca amb propostes de qualitat de l’oferta privada en gastronomia, allotjament, oci infantil, esports o experiències, entre d’altres opcions.
Aquests paquets comercials, també anomenats ‘productes turístics’, són una fórmula que facilita la comercialització i promoció dels destins, així com la creació de marca al volant de la Ribera del Xúquer.
Segons Pau Pérez Ledo, gerent del Patronat de Turisme de la Diputació de València “els turistes ja no cerquen destinacions, cerquen experiències; llocs amb aspectes únics, atractius naturals que facen especial eixa localitat i aconseguir una experiència satisfactòria en tots els nivells”.En aquest sentit, la reunió pretén ordenar, posar en valor i oferir suport a les iniciatives empresarials o públiques que ja estiguen treballant amb ‘productes turístics’ a la Ribera, com també estimular la creació de nous paquets, facilitant el contacte entre els agents de la comarca i proveint-los de l’orientació que necessiten. Els ‘productes’ finals resultants seran comercialitzats mitjançant catàlegs i una plataforma online.
La reunió també servirà a donar a conèixer les funcionalitats de la nova Àera de Creació de Producte Turístic de la Diputació de València, que desenvolupa accions en els següents nivells:
1. Localitzar activitats empresarials i activitats que estiguen realitzant ja productes turístics.
2. Realitzar un inventari per a localitzar buits i nínxols de mercat.
3. Generar un catàleg per a la promoció de productes turístics.
4. Oferir un programa d’ajudes i subvencions a estos productes.
5. Participar activament en la creació de nous productes turístics.
Riberaturisme