La Generalitat aconsella una bona planificació de compres per a aprofitar els beneficis de la campanya de rebaixes
Enguany s'allarga fins al 9 de març
La directora general de Comerç i Consum, Maribel Sáez, afirma que "les estimacions apunten al fet que cada valencià gastarà al voltant de 200 euros, sobretot en roba, tant en peces bàsiques com de temporada"Dins del període de rebaixes, cada establiment té plena llibertat per a decidir quan comencen i acaben les seues ofertes comercials
La directora general de Comerç, Artesania i Consum, Maribel Sáez, aconsella fer “una bona planificació de compres per a aprofitar els beneficis de la campanya de rebaixes d'hivern, que a la Comunitat Valenciana van començar el passat 7 de gener i s'allargaran fins al 9 de març”.
Segons Sáez, “les estimacions que tenim indiquen que cada valencià podria gastar-se al voltant de 200 euros, amb lleugeres diferències entre els consumidors de València, Alacant i Castelló. En estes dates normalment és la roba, tant de temporada com les peces bàsiques, el producte més demandat.”
La directora general recorda que, dins del període oficial de rebaixes, “cada establiment anuncia al públic, de manera visible i inequívoca, la duració de les seues ofertes comercials mitjançant la indicació de les dates de començament i final.”
A més, “en la presentació dels productes a l'interior dels locals comercials, s'han d'exhibir els preus reduïts al costat del preu habitual aplicat per l'establiment. I quan es tracte d'una reducció percentual d'un conjunt d'articles”, afig Sáez, “n'hi haurà prou amb l'anunci genèric d'esta reducció sobre el preu habitual, sense necessitat que conste individualment en cada article.”
La directora general ha destacat “el gran esforç del teixit comercial valencià per a oferir la millor qualitat i els millors preus just després d'una intensa i exigent campanya de Nadal.”
Tindre una llista de compres i un pressupost
Des del punt de vista dels consumidors, Maribel Sáez ha subratllat que “el primer consell és el d'evitar les compres compulsives. Per a això, dos de les pràctiques més útils són tindre un pressupost clar i definit abans d'eixir de compres i no sobrepassar-lo i, d'altra banda, elaborar una llista amb les coses que es necessiten i es volen comprar.“
D'altra banda, Sáez també ha recordat que és “molt aconsellable conservar el tiquet de compra per si, a posteriori, es vol fer alguna devolució, canvi o reclamació, així com comparar preus entre diversos establiments.” En el cas de les compres en línia cal recordar que el consumidor disposa de 14 dies naturals per a tornar el producte. També és molt aconsellable comparar preus.
Des del punt de vista de la sostenibilitat, la directora general ha assegurat que “les rebaixes són un bon moment per a comprar articles de llarga duració, i no estrictament els de temporada, a més dels produïts amb materials o processos de menor impacte mediambiental.”
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
Mitjançant una campanya preventiva a través de mitjans de comunicació i xarxes socials
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
La campanya du per lema ‘Tria Sentiment’
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
La campanya va dirigida a les famílies i als docents amb l’objectiu de millorar la protecció i fomentar un ús ...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més