La Generalitat ha posat en marxa una campanya per a promocionar el consum dels productes valencians vinculats a les festes nadalenques com els torrons, el raïm, el vi o els joguets, ja que, tal i com ha explicat el President del Consell, Ximo Puig, "ningú té el conjunt de productes relacionats amb el Nadal com tenim els valencians".
Així s'ha manifestat durant la presentació de la campanya publicitaria 'El Nadal és valencià', impulsada per la Generalitat per a promocionar el comerç de proximitat i els productes valencians, amb la participació de vuit denominacions d'origen i tres federacions de comerç. A la mateixa s'ha sumat ja més d'un centenar d'ajuntaments i s'espera que s'adherisquen més.
"Volem impulsar el consum dels productes valencians, perquè és una forma de impulsar l'economia i consolidar el creixement econòmic", ha declarat el cap del Consell, qui ha explicat que la campanya, a més ce centrar-se en l'aspecte econòmic, també pretén "recuperar una part important de la nostra autoestima com a poble".
Puig ha qualificat la iniciativa com una "campanya senzilla que omplira els pobles i les ciutats d'una imatge moderna i alegre durant aquestos dies en els quals reivindiquem l'aportació valenciana al Nadal".
Per què 'El Nadal és valencià'
La iniciativa, impulsada des de Presidència amb la col·laboració de les conselleries d'Economia, Sectors Productius, Comerç i Treball i d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, té com a objectiu principal ressaltar el valor i la identitat dels productes típics de la Comunitat Valenciana per a situar-los com a una de les principals opcions de compra per a les festes nadalenques.
Així, l'eix principal està vinculat a la promoció del consum de productes típics del Nadal com els torrons, el raïm, el vi o els joguets, a través de la pregunta "Per què el Nadal és valencià?".
I és que a la Comunitat Valenciana es fabrica el 40% dels joguets d'Espanya, que concentren el 20% de les exportacions a l'estranger (la qual cosa es tradueix en un volum econòmic de 200 milions d'euros); el 35% del raïm de taula; el 60% de la producció de cítrics; i el 80% de tota la producció nacional de caqui. A més, la província d'Alacant és líder en la producció de derivats de cacau.
Centren la campanya els productes de les denominacions d'origen Vins d'Alacant, Utiel-Requena, Vins de València i Raïm del Vinalopó, a més de l'Associació d'Elaboradors de Cava de Requena. També participen la Denominació d'Origen Kaki Ribera del Xúquer i les indicacions geogràfiques protegides Cítrics Valencians i Torró de Xixona.
En el projecte han col·laborat organitzacions com la Confederació de Comerciants i Autònoms de la Comunitat Valenciana (COVACO), la Confederació d'Empresaris del Comerç i Serveis de la Comunitat Valenciana (CECOVAL) i la Unió Gremial, així com la xarxa d'Agències per al Foment de la Innovació Comercial (AFIC) i més de cent ajuntaments.
G.V.