| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 12/10/2016

POBLACIONS » General » Agricultura » Economia » Política

La Generalitat manté el compromís amb el Kaki Ribera del Xúquer

Puig ha agraït el treball dels agricultors i investigadors, i ha reclamant un finançament just per a impulsar polítiques agràries



El President de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat el compromís del govern valencià amb el Kaki Ribera del Xúquer, al qual ha definit com una "historia d'èxit de la via valenciana cap a la prosperitat". Així s'ha expressat durant la presentació de la campanya Kaki Ribera del Xúquer 2016, acte en el qual també ha participat la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, Elena Cebrián.
El cap del Consell ha reconegut el treball dels agricultors i agricultores que es dediquen al cultiu d'aquesta fruita, i ha reivindicat la necessitat d'un finançament just per a la Comunitat Valenciana per a que tots els que es dediquen a aquest sector "puguen viure dignament de l'agricultura".
"Estem invertint la meitat del que inverteixen altres comunitats autònomes en sectors productius, malgrat tindre menys recursos, i això no es raonable", ha declarat en aquest sentit.
El President també ha destacat la importància que té la investigació en aquest camp, i ha donat l'enhorabona a l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries de la Generalitat (IVIA), que ha rebut el premi del Consell Regulador en reconeixement a la seua tasca.
La consellera Elena Cebrián també ha subratllat el compromís de la Generalitat amb el Consell Regulador "per a millorar el funcionament de la denominació d'origen i la promoció, tant nacional com internacional" i ha explicat que la seua conselleria continuarà atenta a l'evolució de la demanda i dels gustos dels consumidors, així com de l'oferta, per tal de mantenir "el mateix nivell de preu i de qualitat assolit fins ara".
"Estem en un moment brillant i dolç, com és el kaki, i la clau en aquest moment és apostar per la qualitat més que per la quantitat", ha assenyalat Cebrián.

Xifres clau de la campanya
Segons la Conselleria d'Agricultura, el 50% del kaki es dedica a l'exportació, una xifra que creix aproximadament a una taxa del 10% anual. Encara que la gran part (més del 85%) es distribueix entre països de la Unió Europea com Alemanya, França o Itàlia, un dels objectius d'Agricultura és ampliar el mercat més enllà de les fronteres europees i apostar per països com Jordània o Aràbia Saudí.
El 2015 es van exportar més de 137.000 tones de kaki per valor de 131,4 milions d'euros, la qual cosa va situar a la Comunitat Valenciana com a líder d'Espanya en aquest sector. Des de la Conselleria asseguren que les primeres xifres de la campanya de 2016 són positives, i que la fruita és de millor qualitat que l'any passat. 
G.V.



 


El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.