._000305
Després de la reunió mantinguda a l'Ajuntament de Fortaleny, paralitzarem, només temporalment, el calendari de mobilitzacions no lúdiques que estàvem preparant atenent la bona voluntat manifestada pel mateix diputat. Tot i això, volem fer públiques les nostres reticències davant el projecte (encara no acabat segons han manifestat els mateixos representants de la Diputació) que s'ha presentat a les alcaldesses dels pobles de l'entorn del pont, regidores i regidors. La idea de l'organisme provincial anunciada avui no contempla el camí més directe entre el pont i Sueca, és a dir, la passarel•la prevista sobre l'A-38 que ja disposa dels corresponents ancoratges i túnels. Es podrian fer en una segona fase, segons han manifestat. L'alternativa que es planteja és habilitar una rampa o escaleta que condueix als camis rurals o de servei ja existents. Això comportarà que els usuaris hagen de fer quasi un quilòmetre per arribar a la rodona d'entrada a Sueca quan aquesta es troba a uns 150 metres de distància del pont. Així, la perillosa alternativa del nou pont seguirà sent «més vàlida» que la solució aportada des de l'organisme provincial.
Des de la plataforma valorem molt positivament l'exemple de sostenibilitat demostrat per l'alcaldessa de Fortaleny, Juani Clos, que proposa prescindir d'haver de fer expropiacions i optar pels camins rurals ja existents com a carril-bici del poble al pont promès per la Diputació en el seu dia.
Tot i això, mantindrem la nostra campanya reivindicativa d'adhesió de persones, associacions i ajuntaments per què la institució provincial complisca amb el seu deure pendent que no és altre que habilitar el vell pont de ferro per a ciclistes i vianants.
Seguirem expectants a la inclusió del projecte íntegre en el Pressupost General de 2016 de la Diputació. Ja és hora que la institució provincial done una resposta després de cinc anys d'espera. Recordem que el deteriorament del pont va condicionar la prohibició del pas als vianants ara fa uns vint anys; i totalment des que en 2010, data en la qual es va posar en servei la infraestructura alternativa.
La seguretat de persones i ciclistes, que han d'anar esquivant els perills del trànsit a les rodones, i dels vorals del nou pont, així com frenar el procés de deteriorament que pateix l'antic, inaugurat en 1916, estan per damunt de tot.
Plataforma Pont de Ferro de Fortaleny