La seu d'Aigües i Sanejament de Sueca canviarà pròximament d'ubicació
Entrevista a Pilar Moncho, regidora de Serveis Municipals de l'Ajuntament de Sueca
L'entitat pública empresarial traslladarà les seues oficines a un edifici ubicat en el carrer del Camí Vell de Cullera. El nou immoble, que serà de propietat municipal, reuneix les condicions idònies per habilitar-lo per a la seua futura activitat.Actualment, els empleats de l'ens municipal treballen a un local de 170 m2, que aglutina les oficines i un xicotet magatzem, “que es queda curt tant per a oficines com per a despatxos tècnics”, ha assegurat Pilar Moncho, regidora de Serveis Municipals, àrea on s'inscriu Aigües. A més, Moncho ha explicat que “és un lloguer i no resultava viable realitzar cap inversió ni reforma en un immoble que no és propietat de l’entitat” i ha continuat “amb el que estem pagant ara de lloguer, en deu anys s'amortitzarà la compra del nou immoble”.
El nou espai consta de dos plantes comunicades per escala i ascensor. Té una superfície en la planta baixa de 97 m2 (88,92 útils) i en el primer pis 178,57 m2 (168,06 útils). La planta baixa estarà dedicada exclusivament per a l'atenció al públic, cosa que repercutirà directament en un millor servei a l'usuari. En la primera planta s'habilitaran els despatxos tècnics, arxiu documental, servidor, sala de juntes, així com un espai destinat a menjador per als treballadors.
L'immoble, d'adquisició immediata, s’entregarà dotat i adequat a les necessitats especificades per l’entitat, a punt per poder entrar a treballar. En este sentit, la regidora ha recordat que els mateixos treballadors de l'empresa pública han participat en l'elecció del local, aportant el seu criteri pel que fa als requisits i característiques tècniques necessàries per atendre millor a l'usuari.
A més, el futur local d'Aigües de Sueca, un ens que treballa en tot l'àmbit municipal (Sueca, Perelló i Mareny de Barraquetes), està emplaçat en una finca de nova construcció, edificada en l’any 2013. El local és cantoner i compta amb grans finestres que permeten gaudir de ventilació i llum natural. Un altre aspecte a destacar és que s'ubica en una zona cèntrica de la ciutat, amb alta densitat poblacional i té la parada del bus urbà i l'oficina bancària d’una entitat col·laboradora a 100 metres i està a menys de 500 d'una altra. Només 150 metres separen l'immoble de l'oficina de Correus i d'una zona d’aparcament públic, i no arriba a 200 metres de distància de la parada de bus que connecta la ciutat amb la zona marítima. També està molt pròxim al centre urbà, a menys de 500 metres de l'Ajuntament, del Centre de Salut i de l'edifici de recaptació de la Seguretat Social.
Així, des de l'entitat pública empresarial, després de comprovar i estudiar diverses ofertes, opcions, i alternatives, s’ha considerat que l’immoble ubicat al Camí Vell de Cullera és el més idoni atenent a les seues característiques. Finalment, s'ha decidit adquirir este local atès que el contracte de lloguer vigent per les instal·lacions actuals, amb unes dimensions insuficients per albergar el personal i el volum de treball i documents, finalitza el pròxim mes d'abril.
Per la seua banda, el magatzem de l'ens públic, fins ara dispers en diferents espais, es traslladarà a una única nau, propietat de l'Ajuntament, al final de l'avinguda del Mestre Serrano. El local, de 800 m2, que caldrà adequar per albergar el magatzem, se cedirà a Aigües per la necessitat de concentrar tot l'equip material amb què compta: una cuba i diferents ferramentes de fontaneria i jardineria.
Pilar Moncho ha recordat que Aigües de Sueca engloba en l'actualitat tres encomandes de gestió: aigua potable i clavegueram, piscina municipal i jardins. L'entitat pública empresarial ha consolidat la seva organització i estructura, amb unes previsions de perdurabilitat en el temps a molt llarg termini, «per tant, es necessari i lògic que la seu administrativa es fixe definitivament en un immoble que per les seues característiques i dimensions compleix les expectatives i el possible creixement de l’entitat», ha explicat la regidora responsable.
El volum i envergadura d'Aigües i Sanejament de Sueca i el trasllat als nous locals, fan necessari un canvi organitzatiu en el treball. Així s'ha realitzat el nomenament provisional, per part del Consell d'Administració, d'un gerent que atenga estes tasques immediates de trasllat i organització del personal que requereix l'empresa en estos moments. En el mateix Consell d'Administració s'ha adquirit el compromís, per part dels membres del Consell que formen part de l'equip de govern, de la redacció de les bases per a l'inici del procediment de contractació d'un gerent segons estableixen els estatuts de la mateixa empresa. «Una de les primeres tasques que se li ha encomanat a la persona que ha estat anomenada provisionalment és l'inici del procediment d'esta convocatòria per a cobrir la plaça definitiva de gerent», ha apuntat Pilar Moncho. Este tràmit s'estima que puga durar uns huit mesos.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
Aigües i Sanejament de Sueca prepara una jornada lúdica per a este dissabte per commemorar l’efemèride
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Aigües i Sanejament de Sueca es decanta per la jardineria sostenible per evitar l'ús de productes químics
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
L'equip de Neteja Viària i d'Aigües i Sanejament de Sueca ha intensificat la neteja d'embornals per minimitzar...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més