._000351
El servei d’Oficina Verda de l’ajuntament de Sueca, que a penes fa dos any que es va ficar en marxa (concretament es va iniciar a l’abril de 2021), va realitzar, durant l’any 2022, 228 atencions a la ciutadania i empreses de la ciutat de Sueca que s’estima han induït un estalvi econòmic de al voltant de 42000 €.
El servei d’Oficina Verda que es realitza de forma personalitzada a l’Ajuntament, té com a principal finalitat ajudar la ciutadania a estalviar energia, a optimitzar les tarifes dels subministraments d’energia i a resoldre dubtes relacionats amb aquesta temàtica. Pel que fa a la resta de sectors econòmics (sector industrial terciari), a través de l’Oficina Verda se’ls ajuda a fer-los més competitius amb l’optimització dels subministraments energètics.
En aquest sentit, les principals accions realitzades, han estat les consultes sobre l’optimització dels subministraments d’electricitat, la tramitació del Bo Social, l’optimització de la potència contractada i d’altres tràmits diversos com optimització d’altres components de la factura d’energia com les assegurances. Es de destacar la demanda d’informació de la ciutadania sobre la instal·lació d’energia solar fotovoltaica, subvencions i la bonificació fiscal municipal per aquest tipus d’instal·lacions aprovada durant el 2022.
Com hem dit, el nombre d’unitats familiars ateses han estat de 228, de les quals s’han tramitat 20 bons socials i s’han realitat 144 tràmits d’optimització de contractació de subministraments d’energia (principalment electricitat). Per altra banda, s’ha assessorat a 64 llars i/o empreses amb la incorporació d’energia solar fotovoltaica al seu habitatge o empresa.
L’atenció al públic del servei d’Oficina Verda s’ofereix de dimarts a dijous a l’edifici de l’Ajuntament de Sueca (DIAC, planta baixa) en horari de 8.30 a 14 hores.
A més de la component social de l’Oficina Verda, el servei també es dirigeix a l’actuació com a Gestor Energètic Municipal, una figura encarregada de planificar i controlar el consum d’energia dels edificis i instal·lacions municipals, al mateix temps que es promou la instal·lació d’energies renovables a les autoritats locals.
Per aquesta banda, les principals accions realitzades han estat la optimització en la contractació de les fonts d’energia i la tramitació i execució de subvencions dirigides a reduir les emissions de gasos de efecte hivernacle induïts per la utilització i consum d’energia dels edificis i instal·lacions (com l’enllumenat públic) municipals.
La finalitat del servei és impulsar als pobles i ciutats de la Ribera iniciatives d’estalvi d’energia i energies renovables de forma que contribuïm al desenvolupament sostenible de la societat, utilitzant adequadament els recursos existents i afavorint una economia baixa en carboni, sostenible i competitiva.
El servei d’Oficina Verda l’executa des de l’any 2014 el Consorci de la Ribera per als ajuntaments adherits al servei mitjançant un conveni de col·laboració entre el mateix Consorci de la Ribera i els ajuntaments de la Ribera.
Consorci de la Ribera