| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 23/07/2018

POBLACIONS » Montserrat » Cultura » Música

L'Orquestra Simfònica de la SIUM de Tavernes de la Valldigna obri la SIMC de Montserrat 2018

La 38 Setmana Internacional de Música de Cambra de Montserrat arranca esta nit, a les 23:00 hores, a la Plaça de l'Església

._000462
Dilluns 23 de juliol | Música per als sentits
Orquestra Simfònica de la SIUM de Tavernes de la  Valldigna
Viola solista: David Fons
Director: Manuel Godoy

La Societat Unió Musical de Tavernes de la Valldigna és  una de les primeres societats musicals de la Comunitat  Valenciana que va promoure l’ensenyament de corda. El 1972 van començar a organitzar classes de violí i  violoncel sota la direcció d’Eduardo Arnau i al novembre  de 1975 es va presentar l’Orquestra de Cambra. El treball  continuat de l’Orquestra de Cambra i l’Escola de Corda  serà la base per al naixement de la Jove Orquestra, que,  dirigida per Eduardo Arnau, farà nombrosos concerts per  tot el territori valencià i participarà repetidament en els  festivals internacionals d’orquestres joves celebrats al  Palau de la Música de València.
Al desembre de l’any 2000 l’orquestra subscriu un conveni  de col•laboració amb la Mancomunitat de Municipis de  la Valldigna, pel qual passa a anomenar-se Orquestra La  Valldigna, i continua treballant amb la SIUM de Tavernes  per a donar un altre impuls al projecte. En aquesta  etapa, l’orquestra treballa amb directors convidats
trimestralment. Pugen a la seua tarima Juan Pablo  Hellín, José Aparisi, Francesc Cabrelles, Cristóbal Soler  Almudéver, Vicent Balaguer, Juan Luís Martínez Navarro,
Rafael Garrigós i Carlos Garcés, entre d’altres. La plantilla  de l’orquestra està formada per alumnes i professors de  l’Escola de Música, components de la banda simfònica  de la SIUM i músics de les diferents poblacions de la  Valldigna i la Safor. Desenvolupa la seua activitat en els quatres pobles de la Valldigna.
Al gener de 2003, participa en el VII Festival d’Orquestres  Ciutat de Llíria. Com a agrupació convidada, participa  en el Certamen de Bandes de Música de la Diputació  de València el mateix any. Al juliol de 2003, actua en el  XVI Festival Internacional d’Orquestres Juvenils celebrat  al Palau de la Música de València. Al juliol de 2004, a
l’Acadèmia de Direcció d’Orquestra de Gandia actua  com a orquestra per a les pràctiques dels alumnes del  mestre George Pehlivanian i interpreta el Doble concert  de Brahms per a violí (Serguei Teslia, concertí de l’ONE)  i violoncel (Felix Nemilovsky, solista de la Filharmònica  d’Israel). També clausura el XXXVI Congrés Internacional
de Trompa, al Palau de la Música de València, on interpreta  el Concert núm. 2 de R. Strauss i acompanya els solistes  Abel Pereira, Bernardo da Silva i Eric Terwilliger. Al març  de 2017, interpreta el Concert per a piano número 2 de  Serguei Rakhmàninov, amb el solista Víctor Fernández, al  Palau de la Música de València.
Per diferents causes, el 2015 acaba la col•laboració amb  la Mancomunitat de la Valldigna i també s’anomena un director titular, Manuel Godoy Mesas, qui està actualment al capdavant de l’orquestra de la SIUM de Tavernes.

David Fons, viola
S’inicia en la viola de la mà de Vicente Ortiz i Luís Roig,  després segueix amb Luís Llàcer, Jesse Levine i Wilfied Strehle. Obté premis d’honor al Conservatori Mestre Vert, de Carcaixent, i al Conservatori Superior de Música  Joaquín Rodrigo, de València. Guanya el primer premi en  el Concurs Internacional de Viola de Múrcia, el 1994, i el primer premi en el Concurs Binacional França-Espanya, a Baiona el 1995. És professor del Conservatori Municipal de Música José Iturbi, de València, i l’estreta vinculació amb la docència el fa ser molt actiu a l’hora d’impartir cursos i classes  magistrals.
En orquestres com EUYO, OCV o Collegium Instrumentale ha pogut treballar amb mestres com F. Ayo, N. Chumachenco, Y. Menuhin, V. Ashkenazy, L. Maazel i  Z. Mehta, però és en l’Orquestra Simfònica de Navarra,  en qualitat de viola principal convidada, on més ha  desenvolupat la seua activitat orquestral amb directors  com E. Martínez-Izquierdo, R. Gupta, F. X. Roth i A. Witt, entre d’altres.
Ha participat en nombrosos dels més destacats festivals de música de cambra del nostre país, França i Itàlia, com a membre del Trio Rebec, el duet Palomares-Fons, el Nacht Trio i com a col•laborador del Beethoven Klavier Quartett, V430 i Ensemble de Cadaqués.
Com a solista ha actuat en els auditoris de Saragossa, Vigo i València, entre altres, juntament amb directors i solistes com Cristóbal Soler, Vicent Alberola, Jesse Levine, Vasko Vassilev i Franco Petrachi. David utilitza per a les seues interpretacions una viola Giacomo e Leandro Bisiach de 1954.

Manuel Godoy
Aquest director valencià (Bunyol, 1968) acumula premis internacionals de direcció d’orquestra a França, Espanya, Itàlia i Portugal. Ha estat convidat a dirigir importantsorquestres i bandes professionals, com ara l’Orquestra de la Costa Atlàntica de Portugal, l’Orquestra Simfònica de Castelló, l’Orquestra de València, la Simfònica de
Còrdova, la Simfònica d’Extremadura, la Simfònica de La Rioja, la Jove Orquestra Nacional d’Espanya, la Banda Municipal de Palma, la Banda Municipal de Barcelona, la Banda Professional del Conservatori del Bruc (Barcelona), l’Orquestra de la Policia de París, etc.
Ha col•laborat com a director intern d’òpera amb l’Orquestra de la Comunitat Valenciana al Palau de les Arts Reina Sofia de València, en diferents produccions com Simon Boccanegra, Aida, Macbeth (Verdi), L’elisir d’amore (Donizetti) o Turandot (Puccini), en què també intervé en l’enregistrament en CD, amb Zubin Mehta com a
director titular en aquell moment. Ha rebut nombrosos premis, entre els quals destaquen el concedit per Mans Unides en composició escolar i la menció d’honor en el curs internacional «The art of conducting», amb el mestre George Pehlivanian. També rep una beca per decisió dels mestres Joaquín Achúcarro i Bruno Aprea a través de la Fundación Eutherpe a Lleó.
Ha estat guardonat amb el primer premi absolut en el Concurs Internacional de Direcció d’Orquestra Villed’Avray (París), el primer premi absolut en el Concurs Internacional de Direcció d’Orquestra a Esposende (Portugal), el segon premi i el premi especial del públic en el Concurs Internacional de Direcció a Còrdova, el premi especialdel jurat Maestro Giancarlo Facchinetti en el Concurs Internacional de Música Moderna i Contemporània a Brescia (Itàlia), al millor director de l’obra Historia d’un soldat d’Stravinsky. També ha format part de diferents jurats nacionals i internacionals en competicions i certàmens, com el de música festera d’Elda i el Certamen Internacional de Bandes a Altea.
Format musicalment a la Societat Musical Artística de Bunyol, on durant set anys ha realitzat una important labor pedagògica amb la seua Jove Orquestra, assisteix a classes magistrals de direcció amb els prestigiosos mestres Bruno Aprea, GeorgePehlivanian, Eugene Corporon, Yaron Traub, Arturo Tamayo, J. M. Cervera
Collado, E. García Asensio, Jorma Panula i Henrie Adams.
Ha estat seleccionat per a dirigir els concerts de clausura de diferents cursos internacionals, com els de la Jove Orquestra de Galícia, l’Orquestra Filharmònica de Ljubljana (Eslovènia), l’Orquestra de la Universitat de València i l’Orquestra Simfònica de Pàzardjik (Bulgària).
I col•labora amb prestigiosos solistes com el guitarrista Rubén Parejo, la soprano Astrid Crone, els pianistes Josu de Solaun, Juan Valero i Anna Petrova. Per encàrrec del compositor César Cano, estrena l’obra Ámbito de metal al Palau de la Música de València.
Professor superior de clarinet pel Conservatori de València, obté per oposició la plaça de Música a l’IES Gregori Maians d’Oliva. Aquest vincle entre el món professional i pedagògic li permet col•laborar en projectes com El reino de Nold, amb l’Orquestra de Còrdova i el solista Reynold Cárdenas, i Pel•leas i Melisenda, amb l’Orquestra
d’Extremadura i l’actriu Belén Otxotorena. Així mateix, ha sigut director titular de diverses bandes valencianes (Camporrobles, Alboraig, Montroi, l’Harmònica de Sant Antoni i Montserrat) amb les quals obté diferents premis nacionals i internacionals en certàmens com els d’Altea, Múrcia, València, Sénia i Alginet.
Actualment, compagina la seua labor docent amb la direcció de l’Orquestra Simfònica de Tavernes de la Valldigna, la Banda Santa Cecília d’Ador, el Grup de Metalls i Percussió de Bunyol i com a director associat de l’Orquestra de Cambra Jean-Louis Petit, on ha dirigit en diferents ocasions el rèquiem de Mozart a l’església de la Madeleine a París.


PROGRAMA
I PART


Carmen, Suite nº 1 de GEORGE BIZET
Preludio
Aragonesa
Intermezzo
Seguidilla
Los Dragones de Alcalá
Les Toréadors

Kol Nidrei , op. 47 per a viola i orquestra M. BRUCH

Romança per a viola i orchestra, Op. 85 M. BRUCH
Viola solista: David Fons

II PART

Simfonia núm. 5 en do m, op. 67 L. VAN BEETHOVEN
Allegro con brio
Andante con moto
Scherzo. Allegro
Allegro



El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.