._000525
Algemesí està a punt de donar per finalitzada el seua “Setmana de Bous”. Esta vesprada s'ha celebrat l'octava de les nou novillades programades amb un cartell en què Miguelito i Miguel Polope han torejat jònecs de la ramaderia d'Alejandro Talavante.
La vesprada ha destacat per una incidència prou inusual. Un dels bous, de nom “Gordo”, ha sigut tornat a torils a l'apreciar que tenia un defecte en la vista; abans d'eixir de l'arena ha agafat el banderiller Sergio Pérez que ha patit una cornada en la cuixa.
El jònec ha envestit contra la porta de torils que, a causa de les envestides de l'animal, s'ha obert permetent l'escapada del bou, que ha deambulat pels carrers de la ciutat provocant el pànic entre molts transeünts. També s'ha escapat un bou mans.
“Gordo”, en la seua fugida, ha provocat que hagen resultat ferides amb traumatismes de certa consideració a tres persones abans d'arribar fins a les afores d'Algemesí, junt amb el riu Magre, lloc en què ha sigut abatut a tirs per la Policia Local.
E6D
Les fotografies i el vídeo circulen per les xarxes socials i grups de WatsApp, per la qual cosa desconeixem l'autoria. Si algú ens pot facilitar l'origen d'esta informació gràfica farem referència al seu autor/a i deixarem un enllaç a la seua procedència.
COMUNICADO OFICIAL DEL AYUNTAMIENTO DE ALGEMESÍ
Un novillo y un cabestro han escapado de los toriles cuando se habían devuelto a los animales a los corrales ubicados en la plaza de toros de Algemesí. Ante esta situación, la Policía Local ha actuado de inmediato para controlarlos animales en su huída y acorralarlos junto al cauce del río. Ante la peligrosidad de la situación el novillo ha sido abatido por agentes de la policía cuando la situación era segura, mientras que el cabestro ha sido conducido hasta una camioneta para trasladarlo a los corrales.
En su huída se han producido tres heridos leves, ninguno por el asta de los animales. Una persona ha sido herida por un golpe de uno de los animales y los otros dos por caída cuando huían. Los heridos han sido atendidos en la enfermería ubicada en el Ayuntamiento de Algemesí y uno de ellos ha sido trasladado al Hospital de La Ribera para una revisión más exhaustiva.
Las autoridades municipales se han reunido en el Ayuntamiento con los responsables de los toriles, miembros de la Comisión Taurina y mandos de la Policía Local para analizar lo sucedido y estudiar medidas para reforzar la seguridad de todos los espacios donde se encuentran los novillos, así como revisar todos los elementos de protección de la Semana Taurina que finaliza el domingo 29 de septiembre.
Desde el Ayuntamiento de Algemesí y la Comisión Taurina se ha felicitado a la Policía Local por su rápida respuesta y control de la situación. También a Protección Civil por su colaboración y despliegue.