._000296
L’orografia i clima d’Algemesí i en general de la Ribera són idonis per fer de la bicicleta un mitjà de transport habitual i massiu. Per fer-ho cal posarels mitjans necessaris, i especialment les vies ciclistes de comunicació. Prova d’això és que malgrat comptar amb un sistema de préstec de bicicletes interurbà aquestes rarament es veuen circular per dintre del poble i molt menys d’un poble a altre. Podem dir, que en aquest tema es començà la casa per la teulada.
En Algemesí, però, la casa està encara per començar. Poblacions com Alzira i Carcaixent, o L’Alcúdia i Carlet es troben connectades entre elles a través d’un carril bici i una via verda per a vianants. Per contra la nostra ciutat no es troba comunicada amb una via segura per a ciclistes amb cap població limítrof propera, i això que les distàncies entre Algemesí i Alzira, Albalat o Guadassuar són idònies per aquest tipus de vies. Certament quan es desdoblà la carretera a Alzira pel pont del Magre, tot i existir un estudi fet per la Conselleria per fer un carril bici paral·lel, aquest per desinterès de qui fóra no es va fer.
Tot i que fruït de la col·laboració entre la Mancomunitat de la Ribera Alta i el propi ajuntament en 2010 es realitza un estudi preliminar i unes primers propostes d’un Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, cap de les recomanacions, pel que fa a la bici, s’han dut endavant en aquests 4 anys, i menys encara eixe “anell ciclista” que connecte els diferents barris i serveis d’Algemesí. Però ja en aquell estudi es parlava que calia “pensar en una red ciclista más ambiciosa que la estrictamente urbana.” El PP local no ha mostrat cap interès en aquest 4 anys i ha deixat en paper mullat l’estudi que ell mateix encomanà.
Per això hem presentat un moció per a plenari per tal que es desenvolupe el Decret 1/2011 que aprova l’Estratègia Territorial del País Valenciàper als anys 2010-2030, Estratègia que parla en la seua directriu 123 de la creació d’una xarxa de transport no motoritzada que vertebre tot el territori i que fins i tot connecte amb la Via Augusta, que no oblidem passa per Algemesí, en la número 78 de “Desenvolupar itineraris de vianants i carrils bici per a comunicar els nuclis urbans entre si i aquests amb altres implantacions al territori.”
Això, ni més ni , és el que proposa MÉS ALGEMESÍ a aquesta corporació, que treballe per la implementació de polítiques de mobilitat sostenibles a nivell comarcal que, a més d’ajudar al medi ambient, servirien també com a foment de l’obra pública i en definitiva de l’ocupació.
De fet la concreció d’aquesta Estratègia Territorial per a l’àrea funcional de la Ribera del Xúquer parla clarament de crear una Xarxa Ciclista de la Ribera i d’incorporar carrils bicis a la Ruta verda i cultural del Xúquer que aniria de Tous fins Cullera.
Algemesí, però, sembla ser que està quedant-se fora d’aquesta Xarxa Ciclista de la Ribera que ja comença a ser mínimament realitat connectat algunes poblacions de la nostra comarca i això cal remeiar-ho. En la nostra moció ja presentada ens dirigim a la Conselleria per tal que realitze un estudi que mostre les diferents alternatives tècniques per fer realitat aquesta connexió amb els poblacions limítrofes acompanyat d’un estudi econòmic. Sol·licitem també que es planifique la seua realització en els propers 8 anys, que es destinen els recursos pertinents així com també ens adrecem a la Diputació per tal que col··labore tècnicament i econòmica. Igualment convidem a la resta d’ajuntaments de la Ribera Alta i Baixa a sumar-se a aquesta iniciativa i sol·licitar la creació d’aquesta Xarxa Ciclista de la Ribera que faça que Algemesí estiga a un “tir de pedal” dels pobles del voltant. Fer comarca implica, per a M+S ALGEMESÍconsolidar aquest tipus d’infraestructures que apropen sosteniblement als habitants de la Ribera.
Més Algemesí