| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 20/02/2015

POBLACIONS » General » Medi ambient i naturalesa

Més de 1.000 signatures per a demanar la via verda Ribera-Safor

Resultaria molt útil per a fomentar la conservació i valorització i aprofitament del nostre patrimoni ecològic, històric, cultural i gastronòmic


._000305
Una Via Verda és un traçat abandonat del ferrocarril que es recupera com a camí per a ciclistes, vianants i d'altres usuaris no motoritzats.
A Espanya hi ha més de 100 Vies Verdes en funcionament. Les del Carrilet I i II a Girona, amb 54 i 39 km respectivament, són visitades per un milió de ciclistes cada any.
I al País Valencià en tenim unes 14. La més llarga de les quals és la Via Verda d' "Ojos Negros", amb 68 km entre Torres-Torres (València N) i Barracas (Castelló S), i tal ha sigut el seu èxit que l'han ampliat altres 92 km fins a més enllà de Teruel...
Ací a la Ribera i la Safor tenim la plataforma de l'antic Trenet que anava des de Carcaixent fins a Dènia, que està pràcticament abandonada i sols la utilitzen en alguns trams els camperols veïns, però encara resulta aprofitable en més de la meitat dels 20 km del seu recorregut entre Carcaixent i Tavernes.
Amb un mínim de pressupost per adequar-la, comprar els trossos que s'han menjat alguns camps i rodejar algunes construccions que s'han ficat al damunt, sens dubte podríem recuperar-la i convertir-la en una Via Verda molt apropiada per a connectar els pobles de la Ribera Alta del Xúquer amb els de la Valldigna i les platges de la Mediterrània. A la inversa també serviria perquè els ciutadans de la costa i milers de turistes pogueren vindre en bici o a peu a la Ribera.
Tal vegada, en una segona fase podria recuperar-se el tram entre Tavernes i Gandia, i el d'Oliva a Dénia, el de Gandia a Oliva ja està recuperat i actiu.
La Via Verda Ribera-Safor resultaria molt útil per a fomentar el cicloturisme, les cases rurals, el desenvolupament local, el transport sostenible, la conservació i valorització del nostre patrimoni ecològic, històric, cultural, gastronòmic, etc. Tot això pràcticament amb impacte zero, perquè la transformació ja està feta, i amb molt menys despeses de les que costa qualsevol carretera, amb la possibilitat d'aconseguir ajudes de fons estatals i europeus per l'interès ambiental i comunitari del projecte, de forma que als ajuntaments implicats a penes els costaria res.
Per tot això estem recollint signatures per a demanar la recuperació de l'antiga vieta i en dues setmanes hem aconseguit ja més de 1.000, però en volem moltes més per a tindre més força i aconseguir que finalment es faça. Així doncs, continuem la tasca i demanem la col·laboració de tots aquells que estiguen d'acord amb la nostra proposta.
Pedro Domínguez
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.