Mes del 75 % de les telefonades fetes des de mòbils rebudes en el telèfon d’emergències 112 es posicionen amb una precisió inferior als 25 metres
El sistema de geolocalització de telefonades Advanced Mobile Location (AML) es va implementar fa tres anys a la Comunitat Valenciana
El 80 % dels incidents que gestiona el telèfon d’emergències ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ rebuts a través de telefonades de mòbil es fan mitjançant el sistema de geolocalització de telefonades Advanced Mobile Location (AML), que es va implementar fa tres anys a la Comunitat Valenciana i permet situar la persona que fa una telefonada d’emergència en un radi molt reduït, d’entre 10 i 25 metres, a través d’un sistema de missatgeria que s’emet des de la seua terminal mòbil.En estos tres anys d’incorporació d’este sistema en el servici ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’, el 75 % de les telefonades que es reben es posicionen amb una precisió inferior als 25 metres i, per tant, este fet suposa un avanç molt important, ja que abans la precisió de localització de les persones en risc que cridaven al telèfon d’emergències ‘1·1·2’ oscil·lava entre 2 i 5 quilòmetres en àrees urbanes i entre 40 i 50 en zones muntanyenques. La consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, ha valorat estes dades que suposen “la confirmació que l’excel·lent treball efectuat per la plataforma tecnològica del servici ‘1·1·2’ es traduïx en la reducció del temps de resposta davant de qualsevol emergència, i això salva vides”, ha afegit.
La implantació del sistema de geolocalització de telefonades Advanced Mobile Location (AML), la implementació de les quals en els ‘1·1·2’ d’Espanya va ser liderat pel de la Comunitat Valenciana juntament amb el Ministeri de l’Interior, ja s’usa en tots els centres ‘1·1·2’ de totes les comunitats autònomes espanyoles.
L’AML és un servici de posicionament avançat d’emergència disponible en telèfons intel·ligents que obté ubicacions altament precises gràcies al mesurament de tres paràmetres: l’antena dels operadors mòbils, el GPS del telèfon i les connexions wifi actives.
Abans de la incorporació de l’AML, els servicis d’atenció telefònica ‘1·1·2’ d’Espanya disposaven d’un sistema basat en la informació proporcionada pels operadors mòbils, segons la ubicació de les seues antenes i la connexió dels telèfons a estes antenes.
Amb l’AML, la sala de l’‘1·1·2’ rep la telefonada d’una banda i les dades de localització d'una altra, en el mateix instant en què es marca el número únic d’emergències. A més, estes dades s’actualitzen cada pocs segons, per la qual cosa precisen i afinen cada vegada més la ubicació.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
Enguany el servei celebra el seu 20 aniversari i, des que va arrancar aqueix dia de juny de 1999, ha rebut pro...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
El divendres 16 i el dissabte 17 han sigut els dies amb més telefonades, encara que el diumenge 18 és quan més...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
La sala d'atenció de telefonades del telèfon 112 comptarà amb un increment d'un 4 % respecte a un dia ordinari...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més