Més de 1.100 famílies residents en habitatges de la Generalitat subscriuen un compromís social per a millorar la convivència veïnal
Les famílies identifiquen el servei de Mediació com un recurs referent, de proximitat i acompanyament
Més de 1.100 famílies residents en habitatges públics de la Generalitat han signat en l'últim trimestre de 2022 un compromís social amb la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, en la qual s'estableixen acords en relació al compliment de pagaments en renda, manteniment i bona convivència sobre l'habitatge i la comunitat.Aquesta acció s'ha desenvolupat de la mà del Servei de Mediació del Parc Públic d'Habitatge que l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha) va posar en marxa a l'estiu de 2021. Un total de 60 professionals en treball social i administració de finques atenen els residents de 5.229 habitatges públics, actuant sobre 507 comunitats veïnals de 41 grups de 22 municipis de la Comunitat Valenciana. Les seues funcions incideixen en tots els aspectes que milloren la convivència i gestió de comunitats.
Durant aquest temps, aquest acompanyament ha suposat establir acords i compromís a unitats de convivència amb fort arrelament en la comunitat. Tot això tenint com a eix vertebrador accions encaminades a la sostenibilitat i cohesió social.
Des de setembre de 2022, el Servei de Mediació ha realitzat un acompanyament en relació a la signatura de compromisos socials de famílies amb contractes subscrits abans de 2017. Cal tindre en compte que els contractes posteriors a 2017, ja subscriuen el compromís a la signatura de contracte.
Aquesta signatura del compromís social s'ha desenvolupat de manera complementària a la campanya d'inspecció d'habitatges públics. Amb l'objectiu d'actualitzar i ampliar la informació sobre el perfil socioeconòmic de les famílies i situació sobre la gestió i funcionament de les comunitats veïnals, cada any el servei de Mediació realitza una campanya d'inspecció. Des de setembre de 2022 s'està realitzant la seua segona campanya a través d'entrevistes individuals amb les persones adjudicatàries i unitats de convivència.
Aquestes entrevistes faciliten dades sobre composició de les unitats de convivència, perfil socioeconòmic, situacions i causes de morositat, adequació i condicions d'ús de l'habitatge (subministraments, manteniment, higiene, obres no consentides, etc.), convivència i participació en la comunitat.
Aquestes trobades permeten establir contacte amb noves unitats de convivència, així com reforçar i crear acords, compromisos i intervenció amb les famílies com a complement a la resta d'accions realitzades des del servei.
Fins a final de novembre s'han realitzat més de 2.000 inspeccions. Destaca l'augment de la col·laboració i participació dels ocupants respecte a la campanya d'inspecció anterior. Les famílies han acceptat i integrat la presència dels i les professionals en el grup i la comunitat, identificant el servei de Mediació com un recurs referent, de proximitat i acompanyament en la gestió d'habitatge.
Cal recordar que la labor que està desenvolupant aquest servei ha sigut guardonada en l'última edició dels premis de l'Associació Espanyola de Gestors Públics d'Habitatge i Sòl (AVS), en la categoria d'Àmbit de l'administració i gestió del parc social d'habitatges.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
La finalitat és incorporar habitatges al parc públic de la Generalitat i destinar-les a lloguer social
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Per a facilitar l’allotjament a famílies necessitades, fomentant el lloguer social en l’estoc d’habitatges bui...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
La campanya va dirigida a les famílies i als docents amb l’objectiu de millorar la protecció i fomentar un ús ...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més