| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 18/07/2024

POBLACIONS » Algemesí » Cultura » Llibres

‘Negacionisme de gènere’ del sociòleg d’Algemesí Alexis Lara aconsegueix la seua segona edició

El llibre, esgotat en la seua primera edició, torna amb el pròleg de la youtuber ‘La Gata de Schrödinger” i la recomanació del periodista i investigador de moviments ultres Miquel Ramos


._000525
La segona edició del llibre "Negacionisme de gènere. Auge, expansió i mites de l'antifeminisme", escrita pel valencià Alexis Lara, ja està disponible. Publicada originalment al febrer de 2024 per la Institució Alfons el Magnànim, l'obra ha estat prologada per Rocío Vidal, del canal de YouTube "La Gata de Schrödinger", i en aquesta ocasió compta amb la recomanació del periodista i expert en moviments ultres, Miquel Ramos.
Alexis Lara ha declarat: «Que 'Negacionisme de gènere’ s'haja convertit en un llibre útil per a fer front als negacionismes de tota mena és per a mi la major dels satisfaccions».

Primera edició esgotada:
Després de gairebé una desena de presentacions en col·laboració amb associacions, llibreries i altres entitats, així com entrevistes en mitjans de comunicació i la participació en diversos pòdcasts, la primera edició de "Negacionisme de gènere" es va esgotar ràpidament, reflectint un interès creixent en el tema. L'obra, que també inclou una entrevista a l'economista Carmen Castro i a la fiscal especialitzada en violència de gènere, Susana Gisbert, ha aconseguit captar l'atenció tant de la comunitat acadèmica com del públic general, interessats a comprendre i enfrontar l'auge de l'antifeminisme.

Contingut del llibre:
El llibre aborda de manera exhaustiva el fenomen de l'antifeminisme, desmuntant mites i analitzant la seua expansió a nivell global. Alexis Lara ofereix una anàlisi detallada de les estratègies utilitzades pels moviments negacionistes i proporciona eines per a contrarestar els seus discursos. Un enfocament atípic que es recolza en les ciències socials, especialment de la sociologia, i molt centrat en els mitjans, la crisi del periodisme i els nous formats comunicatius que han repercutit en l'auge del negacionisme de gènere.

L’autor
Alexis Lara Climent (Algemesí, Ribera Alta, 1989) és sociòleg per la Universitat de València amb Premi Extraordinari de Llicenciatura i Màster en Comunicació, Cultura, Societat i Política per la UNED. Ha desplegat la seua carrera professional en l'àmbit de la comunicació. Ha exercit com a professor associat del Departament de Sociologia i Antropologia Social de la UV i ha participat en projectes d'investigació i d'innovació educativa.
És membre fundador de La Comarca Científica i vocal del Consell de la Ciutadania d'À Punt. Col·labora habitualment en mitjans de comunicació en qualitat d'analista i divulgador científic.
La Comarca Científica
 

 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.