Obres Públiques avança en la culminació de la Ronda Oest de Carlet
Ha adjudicat el contracte per a la redacció del projecte de construcció d'un nou tram per 120.941,51 euros i un termini de redacció de 16 mesos
._000006
Del conjunt de la Ronda de Carlet ja està en funcionament el tram comprés entre la glorieta d'intersecció amb el tram de la CV-50 provinent de L´*Alcudia i la glorieta situada en l'encreuament amb la carretera Carlet- Benimodo, incloent el pas superior sobre la línia d'FGV.
L'objecte del Projecte de Construcció, que ara ha adjudicat la Conselleria a *Grusamar *Ingieneria i *Consulting SA, se centra en la continuació del traçat anterior mitjançant una alineació recta de 1,8 quilòmetres de longitud que finalitza en la glorieta de l'encreuament amb la CV-50 en direcció Catadau.
La Generalitat ha acabat recentment aquesta última glorieta, així s'ha avançat el futur punt d'entroncament de la Ronda i s'ha solucionat el seriós problema de seguretat viària que suposava l'excés de velocitat del trànsit procedent de Catadau quan accedia al nucli urbà de Carlet.
A més de les glorietes dels extrems ja executades, el projecte planteja altres tres glorietes per a garantir l'accessibilitat i la permeabilitat del nou vial.
Increment de la seguretat
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha recordat que amb la construcció d'aquesta ronda, "la Generalitat dona resposta a una llarga reivindicació dels veïns i veïnes de Carlet" i ha afegit que "no sols solucionarà el problema de trànsit de pas, sinó que permetrà una reordenació dels trànsits urbans, creant nous accessos alternatius que descongestionaran el viari existent".
Així mateix, ha destacat que l'execució d'aquest Projecte "tindrà efectes molt significatius sobre la seguretat ferroviària ja que permetrà disminuir molt sensiblement el trànsit en els passos a nivell actualment existents en la població ja que els treballs encarregats contemplen determinades actuacions en aquests passos per a millorar la seua seguretat en aquest nou escenari".
Col·laboració municipal
D'igual forma, el conseller ha subratllat que en aquest tram, com en el conjunt de tota la ronda, "s'ha atés les demandes de la corporació municipal per a accentuar el caràcter urbà de la via amb la incorporació de jardineria, arbratge i facilitats per a vianants i ciclistes". En aquest sentit, també s'ha plantejat la permeabilitat transversal per a millorar la connexió rodada i per als vianants tant amb els barris i equipaments situats en el marge dret de la ronda com a l'extensa zona agrícola que contorneja el nucli urbà.
Quant a aquest nou tram la secció transversal serà amb una sola calçada de set metres d'ample, sengles separadors enjardinats dotats d'arbratge, el carril ciclista de 2,5 metres i una vorera addicional també de 2,5 metres d'amplària. El projecte preveu l'enllumenat de tota la traça mitjançant un sistema d'il·luminació de baix consum.
El Projecte inclou la integració ambiental i urbana del tram ja existent mitjançant la implantació d'arbratge i la continuació del carril bici del nou tram, i la millora de la zona d'estacionament de l'estació de Benimodo, molt usada també pels veïns i veïnes de Carlet així com pels residents de les segones residencia de l'entorn.
Ronda Oest de Carlet
El nucli urbà de Carlet s'ha vingut desenvolupant entorn de la travessia de la carretera CV-50, un vial amb una capacitat ambiental i funcional incompatible amb els volums de trànsits que actualment suporta, i que són de l'ordre dels 12.000 *vh/dia, tant de vehicles procedents de Catadau que travessen la població amb destinació a L´*Alcudia, com els propis d'aquesta població.
La presència d'un trànsit tan elevat en un dels eixos principals de la població implica seriosos problemes de qualitat de l'espai urbà, i en particular en relació amb la mobilitat per als vianants, la qualitat acústica, el soroll i la deterioració de l'edificació confrontant.
Com a solució a aquest problema, el pla general contemplava l'execució d'una ronda urbana el projecte de la qual ha sigut elaborat i aprovat per la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat després dels corresponents contactes amb la corporació municipal.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
L'objectiu principal que es contempla en la creació d'esta ronda és el desviament del trànsit, sobretot de tra...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Els treballs duraran dos anys i mig amb una inversió de 7,4 milions, destinats a desviar gran part dels 8.800 ...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
La previsió és que el projecte es redacte durant el 2018 i en el pressupost del 2019 el nou projecte de ronda ...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més