Rècord de projeccions, participants, convidats i públic assistent al CIM Sueca

Miércoles, 8 de octubre de 2014 | e6d.es
• El festival de Cinema Internacional de Merda de Sueca (CIM-Sueca) ha projectat un total de 100 audiovisuals, 21 llargmetratges i 79 curtmetratges

._000300
Durant deu dies, del 25 de setembre al 5 d’octubre, Sueca s’ha convertit en epicentre del cinema de baix pressupost, independent o no comercial.  El festival de Cinema Internacional de Merda de Sueca (CIM-Sueca) ha projectat un total de 100 audiovisuals, 21 llargmetratges i 79 curtmetratges.  El que el converteix en un dels festivals amb més extensa programació dedicat a aquest tipus de cinema. Cal recordar que enguany s’havia enregistrat un rècord de participació, amb gairebé 900 treballs presentats. El públic és i ha sigut la veritable pedra angular del CIM-Sueca, l’organització estima en gairebé un miler de persones l’assistència total a les projeccions.  Tots ells han gaudit (i de vegades patit) amb les pel•lícules, participant i interactuant activament amb els seus aplaudiments, crits i comentaris.
El diumenge 5 d’octubre va concloure el festival amb l’acte de lliurament de premis, configurant-se així l’extens palmarès del CIM-Sueca 2014. Aquest any el premi S.H.I.T de llargmetratges  dotat amb 500€ s’ha  repartit ex aequo entre la producció basca de zombies JOXEAN’S HIL EBEN de Beñat Iturrioz i Xabier Padin i la pel•lícula de ciència ficció i aventura medieval OMNIA de Günther Brandl, Helmut Brandl i Monika Brandl. El premi S.H.I.T de curtmetratges, dotat amb altres 500€, ha anat a parar a METUBE, la videocreació de l’alemany Daniel Moshel.
El premi R.O.Ï.N, de 250€, atorgat a la peça d’esperit més indòmit, ha recaigut en el curtmetratge  escatològic-festiu EL GABINETE DEL DOCTOR PÚSTULA “ABORTO NEGRO” dels aragonesos Chabier Lapesa i Pablo Lázaro. El premi FLASH, dotat amb 250€ i atorgat al millor curtmetratge de menys de 3 minuts, ha sigut per a la peça d’animació ZOMBIES4KIDS, del portuguès Pedro Santasmarinas.  Finalment, el llargmetratge QUE PELO MÁS GUAY, de Borja Echevarria, s’ha fet amb el guardó del públic dotat amb 250€.
El jurat i l’organització han volgut atorgar quatre mencions especials sense premis en metàl•lic. Així la Menció Especial per a la millor animació ha sigut per a NUESTRA ARMA ES NUESTRA LENGUA de Cristian Cartier Ballve, la Menció als millors efectes especials i millors escenes d’acció per a CASINO POYALE de l’inefable Jorge Jarel Sanjurjo.  La Menció a la millor webserie ha sigut per a COSAS DE COSA de J. Frames Bond i la Menció a la parida més gorda per a DAMN VOLVOXES de Arthur Omarov.
Enguany el CIM-Sueca ha comptat amb una nombrosa presència de convidats. Destacaven els alemanys Frank W. Montag i Mike Zick, director i actor del llargmetratge CANNIBAL DINER, que feren les delícies del públic amb una sessió de firma d’autògrafs i photocall. L’altre convidat internacional fou  Arthur Omarov, el director del curtmetratge DAMN VOLVOXES, que vingué des d’Ossètia (Rússia). També s’ha comptat amb la presència els valencians Simón Fariza de LA NOUVELLE VAGUE SI QUE MOLAVA i J.Frames Bond director de la webserie COSAS DE COSA, els bascos Eneko Artetxe i Borja Corrales de RIS i Beñat Iturrioz i Xabier Padin de JOXEAN’S HIL EBEN, el mallorquí Javier Pueyo, de 89%, Chabier Lapesa i Pablo Lázaro de ABORTO NEGRO i Eloi Biosca de CARALLS EIXOVIRITS. Tots ells han pogut presentar els seus treballs al públic i xarrar amb la resta dels assistents.
El CIM-Sueca es consolida en la seua tercera edició en el seu objectiu de donar visibilitat i incentivar a aquelles creacions que pel seu modest pressupost, mitjans tècnics o escassa distribució tenen molt difícil la seua projecció en els circuits convencionals.  El CIM aspira a dinamitzar les iniciatives audiovisuals de la contracultura. Vol ser la casa dels inassimil•lables, dels contestataris, dels àcrates i dels creatius lliures.
CIM Sueca