| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 05/01/2025

POBLACIONS » General » Salut i Sanitat

Sanitat instal·la en 185 centres sanitaris un sistema digital de gestió de torns per a agilitzar l'assistència

A través d'esta ferramenta, el pacient comunica la seua arribada al centre i rep informació sobre la seua cita, l'hora i la sala d'espera a la qual acudir


._000626
La Conselleria de Sanitat ha instal·lat un sistema digital de gestió de torns en 185 centres sanitaris de la Comunitat Valenciana, una ferramenta destinada a agilitzar i organitzar el circuit assistencial des de l'arribada del pacient fins que és atés en la consulta.
Per províncies, compten ja amb este sistema digital 55 centres de la província d'Alacant, 35 de Castelló i 95 de València.
Segons ha explicat el secretari autonòmic de Planificació, Informació i Transformació Digital de la Conselleria de Sanitat, Bernardo Valdivieso, “es tracta d'un nou sistema digital que permet optimitzar el flux de pacients que assistixen als centres de salut i organitzar l'itinerari assistencial que han de seguir. D'esta manera, s'aconseguix una millor organització de l'activitat diària en els centres, la qual cosa beneficia tant als pacients com als professionals”.
En este sentit, el pacient amb cita presencial ha de registrar la seua arribada al centre sanitari introduint el seu SIP o el NIF en el quiosc digital, que se situarà principalment en el vestíbul. En eixe moment, obté un tiquet amb un codi de set dígits, la informació de la cita, l'hora, el servici assistencial, lloc de la consulta (planta i edifici), i sala d'espera.
A continuació, a través de les pantalles que hi ha instal·lades en les sales d'espera, el pacient és avisat del seu torn gràcies al codi que ha obtingut prèviament. “Este sistema digitalitzat permet controlar els temps d'espera de cada pacient i alleujar la càrrega administrativa als professionals del centre, la qual cosa repercutix positivament en la millora de l'atenció que reben els usuaris del centre”, ha assenyalat Bernardo Valdivieso.
A més, després de finalitzar la consulta, el pacient que ho desitge pot sol·licitar un justificant d'assistència en el mateix quiosc digital.

Implantació en els centres de manera progressiva
La implantació d'esta ferramenta en els centres sanitaris s'està realitzant de manera progressiva. L'objectiu de la Conselleria de Sanitat és que, a la fi de l'any 2025, la majoria dels centres de salut, centres d'especialitats i hospitals compten amb este sistema de gestió de torns. Posteriorment, s'estendrà a la totalitat de centres assistencials.
Per a això, la Conselleria de Sanitat ha realitzat una inversió de 10,8 milions d'euros que permetrà el desplegament total d'este sistema en els centres sanitaris del Sistema Valencià de Salut. Es tracta d'una actuació que s'emmarca en l'Estratègia de Salut Digital dissenyada per a dotar al sistema sanitari dels recursos tecnològics i tècnics que afavorisquen una atenció sanitària de qualitat orientada a l'excel·lència.
Generalitat Valenciana

 

 

El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.