| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 06/07/2017

POBLACIONS » Cullera » Política » Servicis públics

Segons CCOO, 'Ribera Salud continua retallant les despeses en personal'

Afecta als consultoris de Cullera, Les Palmeres en Sueca i El Perelló


._000495
L’empresa que gestiona la Sanitat Pública del Departament de La Ribera, Ribera Salud, continua retallant les despeses en personal, per a poder repartir més beneficis entre els seus accionistes en els 9 mesos que li queden del contracte. El Pla de Vacances presentat per l’empresa adjudicatària per a l’estiu 2017 suposa una disminució dràstica de personal i serveis, respecte de les contractacions realitzades durant els anys anteriors, que ja eren precàries,  i per tant una disminució de la qualitat dels serveis sanitaris que es presten .
L’any 2016 estigueren entretenint a la ciutadania i a la corporació municipal de Cullera amb enganys i mentides, per tal de no obrir el Consultori del Racó. En esta zona de Cullera es produeix un augment considerable de població a l’estiu i encara que es van arreplegar més de 2,000 signatures en una setmana, a l’empresa li va donar igual i els pacients tingueren que anar al Centre de Salut de Cullera, edifici ja de per si xicotet per als residents habituals de la ciutat.
Ara que veuen que el negoci del contracte se’ls acaba, han donat un pas més enllà i han decidit:
No obrir el Consultori del Racó
No obrir el Consultori de l’Oasi de vesprada, ni els dissabtes
Obrir el Consultori del Faro sols 2 dies a la setmana
Concentrar tota l’activitat assistencial en el Centre se Salut de Cullera. La saturació està assegurada.
Si no teníem prou en Cullera, enguany han ampliat la reducció en l’atenció sanitària a altres zones del Departament de La Ribera, A Sueca no van a obrir el Consultori de Les Palmeres, ni el Consultori de El Perelló per les vesprades ni per a les urgències i també van a redirigir als pacients al Centre de Salut de Sueca, que amb les instal•lacions actuals l’únic que farà és massificar este centre, que a dures penes podrà assumir l’augment de població d’estos mesos estivals.
Continuant el relat, una altra zona de La Ribera que augmenta exponencialment la seua població en estiu és La Barraca d’Aigües Vives. En compte d’augmentar la dotació de personal sanitari del Consultori per poder atendre adequadament a la població, està es vorà reduïda des de l’1 d’Agost fins el 15 de Setembre a sols 3 hores al dia. La plantilla habitual d’un Facultatiu i una Infermera de Llaurí i de La Barraca en cada consultori, es vora reduïda a un Facultatiu i una Infermera compartits, es a dir sols 3 hores d’atenció sanitària en una zona residencial i de màxima afluència en estos mesos. I Llaurí el mateix. Tampoc es lliuren de falta de personal el Marquesat i Alginet, 2 zones de La Ribera que tenen grans urbanitzacions i que en estiu veuen com es multiplica massivament els habitants. I així a tota la comarca.
Tots els Centres Sanitaris van a estar tancats per la vesprada, en Juliol, Agost i Setembre, independentment de l’augment de la població a atendre. Sols van a estar oberts els Serveis d’Urgències, que en moltes ocasions sols estan dotats d’1 Facultatiu i 1 Infermera. Si estes persones han d’atendre a pacients als domicilis, els centres es quedaran sense personal sanitari amb una població que quasi es duplica.
També cal tenir en compte que en Juliol, Agost i Setembre són els mesos on el personal que treballa habitualment, gaudeix de les vacances anuals, el total del personal que treballa en esta època és sensiblement inferior. Si l’empresa ha reconegut tindre contractades a 2.139 persones i ha informat que va a contractar a 400 persones, si realment fa estes contractacions, suposa que va a substituir al 18,70% del total de la plantilla actual, la resta del personal 1739 persones no van a ser substituïdes. Per això quan diuen, sense dades en concret, que estan reforçant la plantilla, les mateixes dades emeses per l’empresa adjudicatària entren en contradicció. No es pot reforçar una plantilla amb tan poqueta substitució, més bé es deixa a la població sense personal suficient per atendre adequadament a la ciutadania.
Esta decisió de concentrar tota l’activitat en els Centres de Salut, de mati i deixar sense assistència als Consultoris té una altra explicació, a part de l’estalvi en personal. Si el registre de  l’atenció sanitària a pacients de fora del Departament de La Ribera es realitza en el programa propi de l’hospital de la ribera, Sias, la facturació que es realitza a altres comunitats, com la de Madrid, es major que si es realitza en el programa de la Conselleria de Sanitat, Abucasis, ja que es registra en el programa hospitalari, encara que l’atenció haja sigut en un centre de salut.
Un altre factor a tindre en compte per a valorar este Pla de Vacances negativament és la falta d’inversió humana i d’infraestructures per part de Ribera Salud. La falta de personal i la massificació dels Centres de Salut de La Ribera, comportarà que les persones acudeixen més a l’Hospital, generant una espiral de difícil solució. És sabut, per tots els experts en salut, que abandonar l’Atenció primària implica saturar l’Atenció Hospitalària. Si hi ha un bon servei sanitari primari, Centres de Salut, les persones no tenen necessitat d’acudir a l’Hospital. Quan l’Atenció Primària falla, les persones passen al segon escalo i acudeixen a l’Hospital. L’empresa Ribera Salud continua derivant activitats pròpies de l’Hospital als Centres de Salut, sense dotar-los de personal ni recursos materials. La última activitat derivada als Centres de Salut ha sigut la retirada dels dispositius de tractaments oncològics, sense augment de personal. Si en el mateix horari es té que realitzar esta atenció als pacients, es cert que s’apropa l’atenció a les persones, es tindran que deixar de fer altres activitats pròpies de l’Atenció Primària, la Educació Sanitària, la Prevenció de les Malalties i la Promoció d’estils saludables de vida.
En este anàlisi cal tenir en compte que els recursos únics com Fisioterapeutes, Matrones, Treballadores Socials, Pediatres, Infermeres, Metges de Família... tampoc es substitueixen i el que han decidit és que la població es quede sense atenció sanitària d’eixe professional durant 1 mes o que el professional del poble del costat es faça càrrec dels seus pacients i dels de l’altre professional. Si un persona ja té assignats prou pacients en la seua consulta habitual, com va a poder atendre adequadament a 2 cupos? Per això els tractaments de Fisioteràpia passen de ser tots els dies a dies alterns, o s’apliquen sols per l’Auxiliar d’Infermeria, sense presència de la Fisioterapeuta. Les consultes de Matrones, T Socials, Pediatres... s’allarguen en el temps. No es pot consentir esta falta de personal sols per a que una empresa privada, Ribera Salud, guanye més diners. Esta empresa després de 18 anys de gestió deuria de saber que estem en una zona turística de platja i residencial d’Urbanitzacions, per lo que tots els estius hi ha augment de la població susceptible d’utilitzar els serveis sanitaris i que no es poden prestar en un mínim de garantia amb un 18,70% de substitució del personal.
Cal cobrir tots els recursos únics, al 100%, de Fisioterapeutes, Matrones, Treballadores Socials, Pediatres, Infermeres, Metges de Família... Obrir tots els Consultoris de les Platges, tinguem en compte que l’empresa Ribera Salud, a part de cobrar tots els mesos la capita dels habitants de La Ribera, 16 milions d’€, també cobra per l’atenció sanitària que presta als desplaçats d’altres comarques, d’altres comunitats autònomes, d’assegurances privades...També demanar obrir tots els Centres de Salut per les vesprades en Setembre i que les plantilles estiguen cobertes al 100%. No té cap justificació que en Setembre estiguen tancats els centres de vesprada, ja que al començar el període escolar la població torna als seus horaris habituals i necessita poder accedir als centres fora del seu horari laboral.
Per últim denunciar la campanya de Ribera Salud de tancament de les agendes dels professionals d’especialitzada. Des de fa 1 mes no es poden donar cites als pacients perquè estan tancades i sols es poden donar prèvia autorització dels responsables de l’Hospital. Una forma de controlar les llistes d’espera. S’han donat instruccions orals al personal d’Admissió per a que «utilitzen el sentido comun y no se les diga a los pacientes que las agendas estan cerradas».
CCOO hem vingut denunciant any darrere d´any que aquesta retallada encoberta de personal al departament de Salut de la Ribera, especialment a l´estiu, sols té com a finalitat augmentar el beneficis de l´ empresa a costa dels treballadors i dels usuaris i sols està compensada pels esforços que realitzen els propis treballadors i treballadores per pal•liar els efectes de tan deficient planificació
Des de CCOO exigim a Ribera Salud que deixe de dedicar-se a la campanya de defensa dels seus interessos empresarials i que s’ocupe i preocupe d’augmentar la Plantilla, dotar dels recursos materials, millorar les infraestructures i prestar una ATENCIÓ SANITARIA A LA POBLACIÓ DE QUALITAT, HUMANA I DIGNA en la Comarca de La Ribera.
Delegada de Personal de CCOO: Àngels López



El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.