Sueca acollirà este diumenge la primera jornada de la Lliga de Futbol Inclusive Comunitat Valenciana

Sábado, 11 de enero de 2025 | e6d.es
• Els partits se celebraran al llarg de tot el matí, iniciant-se a les 10 hores
._000086
L'Estadi Municipal Antonio Puchades de Sueca acollirà, diumenge que ve 12 de gener, la primera jornada de la Lliga de Futbol Inclusive Comunitat Valenciana, un esdeveniment esportiu impulsat en 2019 per Proyecto Unión Deporte e Inclusión, que té com a objectiu unir l'esport amb la recuperació i integració de les persones amb diversitat funcional. Sueca serà seu del campionat gràcies a la participació de l'associació SPORTSA, nascuda a l'empar de la Fundació SASM, i del Club de Futbol Promeses Sueca, els qui s'estan encarregat de l'organització de la jornada amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sueca, a través de la Regidoria d'Esports.
«Fruit del conveni de col·laboració que vam firmar fa uns mesos entre la Fundació SASM, l'associació SPORTSA i el Club Promeses, enguany comptem amb un equip de futbol inclusiu que participarà en la Lliga de Futbol Inclusive Comunitat Valenciana. Esta relació amb Proyecto Unión Deporte e Inclusión ha possibilitat que la nostra ciutat aculla la primera jornada del campionat, oferint tots els recursos necessaris per al seu desenvolupament», ha assenyalat José Sellés, educador social de l'associació SPORTSA, qui ha indicat també que l'objectiu de l'activitat «és que les persones amb diversitat funcional puguen competir en una lliga regular com qualsevol altra persona, ja que abans no existia esta possibilitat».
L'alcalde amb delegacions d'Esports, Julián Sáez, ha mostrat la seua satisfacció perquè Sueca aculla un esdeveniment «tan significatiu i important que contribuirà, encara més, a relacionar el nom de la nostra ciutat amb conceptes tan necessaris com la solidaritat, la inclusió i la pràctica saludable de l'esport». L'alcalde ha tingut també paraules d'agraïment cap als impulsors del torneig i cap als organitzadors, la Fundació SASM, SPORTSA i el Club Promeses, per bolcar-se perquè la jornada siga un èxit però, sobretot, perquè els i les participants gaudisquen de la seua estada a Sueca.
Per al Club de Futbol Promeses Sueca, la intenció «és col·laborar amb la iniciativa i que el futbol inclusiu forme part del futbol. Nosaltres som una escola i hem de facilitar totes les opcions possibles», ha assenyalat Ximo Vernia, membre de la directiva del Club. Per la seua part, el director esportiu, Carles Pastor, ha agraït la col·laboració de l'Ajuntament de Sueca i dels clubs de futbol americà i d'atletisme que utilitzen habitualment estes instal·lacions, per prestar el seu suport perquè la jornada puga desenvolupar-se amb èxit. Així mateix, Pastor ha convidat a tota la població a acudir diumenge que ve a l'Estadi Municipal a gaudir d'un matí festiu i del gran nombre de partits que es disputaran de les tres divisions que conformen la Lliga, en la qual participen equips com ara el València CF i el Vila-real CF, entre altres.
Els partits se celebraran al llarg de tot el matí, iniciant-se a les 10 hores.
Ajuntament de Sueca