| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 07/11/2014

POBLACIONS » Sueca » Educació i formació

Sueca aplica el programa Cine i Educació en Valors 2.0 per a escolars

El objectiu del Programa ésparticipar en el procés educatiu incorporant en el projecte curricular de cada centre l’educació en valors


._000300
La Regidoria de Sanitat i Prevenció Comunitària de l’Ajuntament de Sueca, en col•laboració amb la Fundació d’Ajuda contra la Drogoaddicció (FAD), ha oferit esta setmana dos sessions de cine en la Casa de la Cultura, incloses en el Programa Cine i Educació en Valors 2.0, i dirigides als escolars de sisé de Primària de tots els col•legis del municipi. L’objectiu de participar en este Programa, a l'igual que en les anteriors ocasions que s’ha fet, és el d’aprofitar la bona acollida que té el cine entre xiquets, xiquetes, joves i adults per a ser utilitzat, amb garanties d’èxit, com a ferramenta per a l’educació en valors en qualsevol àmbit de la formació. “Des de la Regidoria de Sanitat i Prevenció Comunitària, considerem de vital importància l’adopció de valors i conductes, per part dels xiquets i adolescents, que els ajuden a superar i previndre situacions que els afecten emocionalment ja que, a causa de la seua edat, constituïxen els ciutadans més vulnerables”, ha assenyalat la regidora responsable d’este àrea, Josefa Juan. Els objectius del Programa són: participar en el procés educatiu incorporant en el projecte curricular de cada centre l’educació en valors, no com una segmentació de coneixements i actituds en parcel•les independents, sinó transversalment per a facilitar la reflexió que permeta buscar i assajar solucions; aprofitar la temàtica i contingut de la pel•lícula seleccionada per a formar els alumnes en valors, actituds i habilitats socials que, com a factors de protecció front al consum de drogues, ajuden a reduir l’aparició de futures conductes de risc; i afavorir en els alumnes el gust pel cine com a fórmula positiva d’utilització del seu temps lliure, desenvolupant les seues possibilitats com a font de formació i d’enriquiment cultural. En esta ocasió, la pel•lícula seleccionada ha sigut Diari de Greg, i conta la vida del seu protagonista, un xiquet d’entre 11 i 12 anys, que viu obsessionat en trobar la manera d’ascendir en l’escala de la popularitat en el col•legi; així que fa tot el que sorgix de la seua imaginació per a convertir-se en una persona famosa. El que es proposa el Programa és que, després de la visió de la pel•lícula, l’alumne reconega, entre d'altres claus: la cooperació i l’amistat com a valors necessaris per a aprendre a conviure i comprendre als altres; la valentia i l’autoconfiança per a afrontar els reptes difícils; les dificultats com un mitjà per a conéixer-se millor i continuar perseguint els objectius proposats; l’observació dels aspectes positius d’ú mateix; la importància de sentir-se acceptat sense obsessionar-se per l’aprovació social; o la família com a lloc primordial per a rebre ajuda, orientació i afecte.    
Ajuntament de Sueca
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.